er det noen her som skjønner hva jeg mener når jeg sier at vin er surt? eller på en måte at det svir mellom nesen og halsen når jeg prøver å drikke det? jeg har såååå lyst å lære meg å drikke vin, men jeg finner jo aldri noe jeg kan drikke... :confused: kan noen hjelpe meg å finne en vin som ikke er så sur? som er bra som nybegynnervin? jeg drakk en gang en vin som het anthos eller noe i den duren... den var god til mat, og gikk vel an sånn ellers også, men den finner jeg ikke igjen... kan noen hjelpe meg?
hm... den så ikke sånn ut den jeg drakk før, men... ja, jeg har lyst å lære meg å drikke vin, for det er jo bedre enn cider når man er i ketose... + at det ser så ufattelig koselig ut å drikke vin på kveldstid sammen med gode venner osv...
Bare husk at som regel er det mer restsukker (karbohydrater) jo søtere vinen er.
Har du smakt rosevin? De kan ha en ganske så fruktig og fin smak uten at det er så mye restsukker.
Kommer litt ann på hvor mye du skal drikke også. Er det ett glass noe alla 1,5 dl så tåler du jo at det er litt mer restsukker. Er det en flaske du skal drikke så går det fort på en del karbohydrater om det er mye restsukker i vinen.
Restsukkerinfo finner du på vinmonopolet.no. Der står det feks: 2gram/l. Dvs at det er 2 gram kh pr liter, altså 0,2 pr 100 gram. Da er det 1,5 i en hel flaske.
De søte har ofte 10 og mer pr liter. 7,5 kh i en hel flaske mao.
nei, jeg tenker at før jeg har lært meg å like det, så holder det vel med ett glass.. he he...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.