< Tilbake til oversikten

Vaniljestang?

Student84 sa for siden:

jeg lurer på en ting, er det ok å bruke frøene fra vaniljestangen på lavkarbo? bruker nemlig dette til å få litt smak på krem til bær:)

Khb sa for siden:

Jepp! Vaniljestang er gode saker:)

lifejack sa for siden:

Ja, bruk i vei:)
Du kan evt prøve vaniljepulver (må ikke forveksles med vaniljesukker) som er malt vaniljestang, og fåes i flere og flere helsekoster blant annet. "For en enklere hverdag";)

LineJM sa for siden:

Jepp. Vaniljestang er veldig bra! :heia:

Kanskje sa for siden:

Vaniljestang er veldig dyrt, jeg har kjøpt vaniljeesens dråper, mener å ha lest et sted at det er ok?

LineJM sa for siden:

Hver sin lyst. Vaniljeessens er ikke egentlig vanilje men en etterligning. Jeg synes ikke det smaker særlig godt. Da er det bedre med ekstrakt men det er også ganske dyrt i innkjøp, men veldig drygt og varer lenge da.
Men det er jo opp til den enkelte hva man liker best :)

marjusen sa for siden:

både stang, pulver og dråper kan man bruke.

Pulveret er fryktelig dyrt. Betlate 65 kroner for 5 gram. Vanilje essens kan ikke helt sammenlignes synes jeg da. Blir veldig syntetisk smak i forhold til stang og pulver:)

Kanskje sa for siden:

er fornøyd med vaniljeesensen jeg, hehe for jeg har ikke smakt de andre variantene.

LineJM sa for siden:

:lol: kos deg da, og så har du noe veldig godt å glede deg til når essensen er oppbrukt.[/ektevaniljepress]

Egwene sa for siden:

Tror at på iHerb så får du vaniljepulver ganske så billig, med god kvalitet og større mengde enn her i Norge:)

sirib sa for siden:

Fant vaniljepulver(brunt) på Ultra. Det sto ikke noe pris på, men pulveret var i et stort rør, på størrelse med en stor sigar(!) hehe... Hva kan neo slik koste?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.