< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrød uten kjøkkenmaskin?

Minnepinna sa for siden:

Jeg savner brød noe så vanvittig, og har lest mange fine oppskrifter på lavkarbo. Men jeg har ingen kjøkkenmaskin - ennå - og finner ingen oppskrifter der det ikke er nødvendig. Finnes det noen???

Kitt sa for siden:

Hva mener du med kjøkkenmaskin, da? Diger Kenwood eller stavmikser, liksom?
Du kommer langt med en form for blender/stavmikser og en stor kjøkkenbolle. Prøv feks Gerds frokostbrød.

Minnepinna sa for siden:

Har ingen av delene. Det jeg tenkte var om det finnes oppskrift der man kan hakke ting (nøtter, frø osv.) med en enkel kjøkkenkniv...

Men jeg skal gå til innkjøp av en enkel billig - snarest!

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek: Hvordan overlever du?:p

Jeg har blitt så avhengig av min stavmikser at jeg ikke kan leve uten. Drar den med på turer etc! (Gjerne sammen med kutteren min):o

Feks Clas Ohlson har noen som koster typ 169,- Får ikke gjort all verden med den, men den skulle duge til noe, da!

Minnepinna sa for siden:

Takk for tips, det skal jeg gjøre.

Når man aldri lager mat tenker man ikke på slikt, vøtt...:D. Men nå har jeg overtatt det meste av matlagingen i huset siden det er jeg som er på diett. Det er faktisk gøy, men jeg ser jo at det er enkelte ting vi mangler.

Det hører med til historien at ingen av oss har pleid å bake...

marjusen sa for siden:

du kan prøve gerd sine frokostboller. dette er nyydelig rundstykker, og her trenger du egentlig ingen kjøkkenmaskin.
Disse er utroolig gode på smak:)

Jeg er også helt avhengig av både stavmiksern min og kenwood kjøkkenmaskina mi. Lager utrolig mye godt av bakst, kaker, farser osv med dette.

Snart skal jeg kjøpe kjøttkvern og pølsehorn.

Kitt sa for siden:

Det har jeg på min Kenwood!:D

marjusen sa for siden:

aah, konge. har du lagd pølser enda? tror det blir konge å lage sin egen kjøttdeig med litt mer fett en vanlig;) hehe

driv å ser etter beste pris nå selv, for slik må jeg ha. er den kenwood at950 jeg skal kjøpe. ser dem selger den for rundt en tusenlapp på elkjøp.

men så fant jeg den på nett til 550. men står ikkeno om pølsehornet følger med. for det er jo en slik pakke med kjøttkvern og pølsehorn egentlig.

venter på svar på mail

Marius

Kitt sa for siden:

Har ikke laget pølser enda, men har laget kjøttdeig av den billige ribben Rimi hadde før jul feks. Ble kjempebra!
Liker ikke svinekoteletter noe særlig, men kjøper når de er på tilbud og lager kjøttdeig av dem. Blir utrolig gode kjøttboller!:sikle:

marjusen sa for siden:

*** EDIT: Lagde en ny tråd på det jeg nettopp skrev, ettersom det blir veldig OT. Se på den du KITT, for jeg lurer på mye ang. kenwooden;p

Minnepinna sa for siden:

Da har jeg kjøpt en mini food prosessor. Veeeeldig billig, men gjør nytten så lenge. ønske meg en skikkelig til bryllupsdagen :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.