< Tilbake til oversikten

Skyr og barn

otika sa for siden:

Sønnen min på 9 år med ADHD syns skyr youghurt (den uten sukker) smaker veldig godt,jeg blander i litt fløte for den eier jo nesten ikke fett :rolleyes: Denne spiste han på skolen i dag og han lurer på om dette er noe han kan spise der hver dag ?

Han spiser skikkelig frokost hjemme på morran, enten en skikkelig smoothie eller middags rester og er derfor ikke så mett når kl blir 11

Og så spiser han rundstykker,lavkarbo brød eller grove muffins med litt pålegg når han kommer hjem kl 14 (alt er lavkarbo)

Middag i 17-18 tiden og etter det orker han ikke stort mere :)

Han ligger på ca 50-70 KH om dagen og får i seg nok fett og proteiner

Georgine sa for siden:

Hvilke søtningsstoff er det i den? Aspartam bør ikke brukes til barn og særlig ikke barn med ADHD, mange opplever å bli veldig urolig av det.

otika sa for siden:

Det har jeg ikke tenkt på,skal sjekke etterpå :)

nellie sa for siden:

Skyr er søtet med aspartam.. Eller noen typer er søtet med aspartam og noen har sukker.

otika sa for siden:

Jeg kjøpte den uten sukker,men sjekket ikke for noe annet :rolleyes: Men er det greit hvis han ikke blir urolig ? han er helt slækk nå ihvertfall og godt er det ...Hvis ikke får han få tyrkisk youghurt (hvis den er ok)

lifejack sa for siden:

Søtstoff og barn er noe hver og én må ta stilling til, men personlig ville jeg gått for den tyrkiske yoghurten:)

Georgine sa for siden:

Mine barn får ikke spise noe med aspartam i, da synes jeg det er bedre å få i seg sukker.

misslinda sa for siden:

Min får skyr av og til, men ikke hver dag :P Reagerer ikke på det ;) prøvde tyrkisk joghurt, men den vil han ikke ha..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.