< Tilbake til oversikten

Hvorfor har jeg gått opp så mye?

silje_rs sa for siden:

På en uke har jeg økt med tre cm på midja og over en kilo på vekta.. når jeg itte har spist noe som helst annerledes enn før. har nå drevet på i 4 uker og det har gått sakte men sikkert nedover. Bortsetr fra nå.
noen som har ett godt svar til meg?:confused:

manne sa for siden:

Skal du ha mensen kanskje?

TrillTrall sa for siden:

Lenge siden du har vært skikkelig på do?

Gracella sa for siden:

Med mindre du legger ut hva du spiser ila en dag, så blir det jo bare ren gjetting.
Mensen, vann i kroppen, noe du har spist dagen før du målte og veide deg...du spiser for lite, du spiser for mye... ;)
Og så er du relativt ny på lavkarbo, ikke har du noen filosofi, så da er det vanskelig å gi matråd. Du er jo også helt normalvektig, så jeg kan ikke tenke meg til at det du opplever er noe annet enn normale svigninger i kroppen.

Det er vanskelig å legge på seg et kilo fett ila en dag eller to, så det er nok bare vann.

Liker du maten på lavkarbo og vil spise det pga helsen, så er det bare å fortsette :) Gi det hvertfall tre mnd.

silje_rs sa for siden:

ingen planer om å slutte nei, ska fortsett med dette resten av livet. mensen,nei... dobesøk,par dager siden.. så kan ikke være slikt.
sånn ser en vanlig matdag ut for meg!
frokost: omelett av to egg, en ss fløte og tre strimler bacon
middag: 2 kokte egg, litt ost, halv avokado,noen skiver agurk og en-to ss majones
kveldmat: to kyllingfilet med fløtesaus/ostesaus

silje_rs sa for siden:

drikker kunn vann og litt FUN light saft (appelsinsmak) og ca 4 kopper kaffe! og dette har jeg gjort hele tiden.

Megvel sa for siden:

Du spiser ikke grønnsaker? Hvorfor ikke? 7 1/2 dl grønnsaker daglig er bra!

silje_rs sa for siden:

spiser etter skaldeman så godt det kan gjøres!

TrillTrall sa for siden:

Det var lite mat og veldig lite grønnsaker synes jeg...

silje_rs sa for siden:

i følge skaldeman så burde man ikke...:confused:

Georgine sa for siden:

Hvor mange kilo skal du ned?

Det hender kroppen tviholder på vann og at vekten varierer en periode, det viktigste er å være tålmodig og ha tro på at det løsner.

silje_rs sa for siden:

er det lite? jeg er itte store jenta da... jeg er 160 høy.. maks...;) og veier nå 59,7 kilo... men skulle helst sett at den kom seg ned på 55!

silje_rs sa for siden:

jeg skal ned 5 kilo! det som er irriterende er at jeg ser magen ikke er like flat som for en uke siden. men kan alikevell ikke si at j føler meg oppblåst. for magen min har aldri vært så fin:) (inni altså;))

Megvel sa for siden:

Skjønne deg, fakirskaldemann er vel for de som skal ned 30+...
Har du lest boka?

Georgine sa for siden:

Ketogen diett er anbefalt på de som har 10 kg og mer å gå ned da det er en stor omstilling for kroppen.

Med bare 5 kg ville jeg sett på om det ble for lite mat, for lite grønnsaker og vært obs på om man var forstoppet.

TrillTrall sa for siden:

Tja... Om du blir mett og tilfreds så er det nok for deg, men MER GRØNT! Hvis du har oppgitt det du spiser så spiser du jo mer eller mindre ikke grønnsaker i det hele tatt! Og det er dumt.

silje_rs sa for siden:

har lest gi-null og spis deg ned i vekt! venter på kokeboka han:)
ja det er sant...de første ukene så spiste jeg,når jeg tenker meg om, grønnsaker til middag.. kan man kjøre for hardt ut da,så det slår feil vei?

Megvel sa for siden:

Vel uten grønnsaker blir man iallefall forstoppet.

silje_rs sa for siden:

okei, da får jeg finne frem mer i "grønnsaksdisken min":) har fryktelig mye mat liggende:p jeg har sett for meg at jeg spiser for mye...

tusen takk for gode svar:) jeg fortsetter livet mitt på lavkarbo jeg uansett om jeg går opp eller ned.. bare pga følelsen man har i kroppen:) trene litt mer enn jeg pleier kan jeg jo også gjøre..går turer og litt styrke på armer og nakke pga yrket mitt.

silje_rs sa for siden:

jeg har alltid vært forstoppet så for meg er det normalt:p og før lavkarbo spist jeg grovt og magert med masse salat og grønt. har cøliaki så det kan være litt av grunnet. men da får jeg kose meg med mere grønt igjen da:) takk for råd:)

manne sa for siden:

Husk at lavkarbo er vektregulerende... Så selv om DU synes du veier litt for mye er det ikke sikker kroppen din mener det... :rolleyes:

marjusen sa for siden:

som flere påpeker spiser du lite grønnsaker og mister fiber som gjør at du kan bli forstoppet. Ville spist litt grønnsaker og heva kh grensa til 15 om jeg var deg.

har lest flere steder at det ikke er noe gunstig å ligge under 15 da det ikke er noe forskjell uansett. Mulig dette er individuelt, men det er mye vitaminer, mineraler og fiber som er viktig i grønnsakene.

Mat er min medisin sa for siden:

Du er normalvektig og kan ikke regne med å gå mer ned i vekt på lavkarbo.

Dagens ideal med vaskebrett og 0 fett er ikke en naturlig tilstand, lavkarbo vil gi deg en naturlig kropp dvs ett rimelig fettlag som backup til krisetider.

Min kjæreste var litt undervektig å begynte i utgangspunktet med lavkarbo for å gå opp i vekt, hun gikk opp 3-4 kg og stabiliserte seg der til stor begeistring.

Vil du bli undervektig må du spise mindre, mer protein, mestre sult og trene mye. Hent råd fra bodybuildere som forbereder seg til konkurranse, de kan dette til fingerspissene.

silje_rs sa for siden:

det er ikke av min interesse...det er ingen som forstår så lenge dem ikke ser meg..jeg trenger å få av litt til...og for å klare det så spiser j nå litt mindre og mere grønnsaker. og har begynt med litt mere aktivitet enn ukene som har gått, også er det bare å vente å se:) jeg skjønner kjæresten din,så lenge hun er fornøyd med sitt utseende så er jo det supert:) men jeg har ikke nåd min trivselvekt enda og velger å streve litt etter den;) takk for engasjemang:D

Photobscura sa for siden:

Nope. Men i en overgang, ja. Det går seg til! Husk at kjøtt også har fiber, om enn ikke kostfiber. Med det sagt så anbefaler jeg ikke å kutte ut grønnsakene bare fordi. Om det er som med meg at grønnsaker gir matglede, så kjør på med grønnsaker! Det skal ganske mye til før det har noe å si, altså. MYE!
Med så liten overvekt (om noen), så har du i grunn luksusen av å kunne tenke litt mer på matglede, så liker du grønnsaker, så kjør på! Om du liker Skaldemannopplegget, og trives med kostholdet han fordrer, så kjør også på!
Men det er mye mulig at kroppen din kanskje bare omfordeler seg, at du får en jevnere fordeling på kroppen, framfor at du nødvendigvis går ned mer i vekt, og det er jo hvordan kroppen føles og ser ut som er viktig, ikke hvor mange kilo den er ;).

silje_rs sa for siden:

ja det er helt sant..men jeg er vell som jenter flest...Blir aaaaldri fornøyd veit du:p er vell noe med at jeg har vært mindre før og savner den vekta og den følelsen:) jeg er lite vanskelig i matveien så jeg spiser det jeg må spise!nesten alt er namm;)

Photobscura sa for siden:

Det er bra å ikke være kresen!
Ingen blir noensinne helt fornøyd, og det er jo det som hele tiden får oss til å stadig strebe etter nye og bedre ting i livet, og utvikle oss som mennesker, men det kan kanskje være en idé å strekke seg etter noe annet enn en kropp du hadde før, for vi endrer jo oss fysisk over tid også. Fokuser på hva du har, ikke hva du hadde ;).

silje_rs sa for siden:

Takk for kloke ord:) Skal se hva denna hjernen kan vri`s til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.