Hjelp..
Jeg er en nybegynner, og ikke særlig gla i egg. Jeg kjøpte atknis frokosblanding som inneholder 6 karb per 100g. Dette har jeg tenkt å ha til frokost med naturell yoghurt. Har noen prøvd den før? er det greit å ha det tror dere når man er i ketolysekuren??
eventuelle tips til hva jeg kan ha til frokost tas med stoooor takk;)
Jeg stoler generelt sett ikke på "net carb"-deklareringen på Atkins-produktene. Vet ikke om dette er relevant for frokostblandingen, men på de derre sjokoladene så teller dem ikke med sukkeralkoholene i heletatt; Selv om de skal telles med, men f.eks. bare 80% av mengden (kommer an på sukkeralkoholet).
Hvis du finner innholdsfortegnelsen på frokostblandingen, så kan noen her sikkert hjelpe deg med å finne ut hvor mye den faktisk inneholder. :)
Hverken den frokostblandingen eller naturell yoghurt er ketolysevennlig...
Så jeg, personlig ville valgt noe annet.
Du MÅ ikke spise egg.
Bruk f.eks. nannahs knekkebrød (ligger oppskrift her inne)
Eller rett og slett salatblad under pålegg...
Oster, rent kjøttpålegg og grøntfor er snaskens :ja:
Takk for svar:) jeg holdte på å spise det nå,, men når jeg leste svarene, la jeg den vekk og skal ikke spise den mer. Litt dumt å falle ut av ketose bare på grunn av en frokostblandning.
Min samboer har nettopp vært hjemom og spist lunsj. Som bestod av osteknekkis (osteskiver stekt i micro), med mere ost og bacon på :)
Enkelt, knallgodt og ketolysevnnlig til tusen! :D
Favorittene er for tiden Kavlis ferdigskjærte oster med henholdsvis Jalapeno og Bacon. Taffelost med tomat skjært med vanlig ostehøvel gir også fine skiver du kan legge masse pålegg på :) Legg osten på bakepapir og inn i micro`n i 2 min - VOILA! :D
Vanlig Norvegia med litt løkpulver blir rene potetgullet, tynne sprø skive... jummi! :D
Sjekk ut frokostbollene til gerd også. NYYYDELIGE rundstykker som absolutt ikke smaker egg selv om det er egg i dem. Disse kan du ha all slags pålegg uten karbohydrater på. Kjøttpålegg, oster, leverpostei (velg de uten karb), sukkerfritt syltetøy osv osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.