< Tilbake til oversikten

Celina's Atkins Produkter

TinaF sa for siden:

Hei!

Jeg var i butikken fordi jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på en av Atkins produktene som endelig har kommet til vårt vakre land... og så oppdaget jeg til min forskrekkelse at de inneholdt mye mer karbohydrater enn det som sto i kostliste-boken.

Skal jeg telle med ALLE karbohydratene, eller bare de sukkerholdige? :confused:
(Jeg er på atkins induksjon)

• Hadde vært fint om noen kunne gitt litt nyttig info om produktene.. alt fra hvor mye en kan spise/drikke og om de er gode :D ;)

Merete sa for siden:

Hei hei :)

Jeg tror ikke du skal telle alle karboene. Jeg likte den ferdig utblandede vanilje shaken (iskald) og hvis jeg ikke tar helt feil, sto det 2 eller 3 gr. karber utpå produktet. Sjokoladene syntes jeg ble for søte ( :eek: ), de andre produktene har jeg ikke prøvd!

Nille sa for siden:

Velkommen til oss :D
På Atkins produkter skal du telle karber minus sukkeralkoholder/søtningstoff. Dvs. du skal bare bry deg om NET CARB som står på forsiden av produktet.
En annen ting er at jeg ville ha vært forsiktig med disse produktene (eller hvilket som helst ferdigprodusert lakarbo produkt) de første 14 dagene av induksjonen. Vitsen er å rense kroppen for det meste, inkl. søtsug, ikke innføre ertatninger. Det er mange andres erfaring at det funker bedre. Gjør en ren induksjon med kun det som er tillatt - og spe på med produktene når du er ferdig med 14 dager............mener jeg... :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.