< Tilbake til oversikten

Pinnekjøtt

Hasselnøtt sa for siden:

Kjøpte en del pakker på tilbud som jeg har lagt i fryseren. Men måtte selvsagt lage litt i dag. Nå har jeg vannet ut en pakke og satt kjøttet på damping.

Men... Dette er jo kjøtt som er veldig salt. Og selv om kjøttet er vannet ut i ett døgn, så er det jo mye salt der ennå.

ER det forskjell på saltmengder fra de forskjellige levrandørene? Hvor mange gram kan man spise, uten at det påvirker kuren for mye? I oppskrifter står det at man skal beregne ca 400 gram pr pers. Og det har jeg gjort nå. Lure på om det er altfor mye i forhold til kuren.

Jeg er redd for at jeg ødelegger en eventuell vektreduksjon denne uken pga middagen i dag :confused:

Noen tanker om det?

marjusen sa for siden:

Det er egentlig bra med litt ekstra salt i maten nå som du går på ketolyse kuren. Dette fordi mye av saltene og mineralene i kroppen din blir skjult ut via urinen nå. Og når du går i ketose så slipper kroppen mye vann fra kroppen og dermed salter og slik.

Derfor er pinnekjøtt SUPER ketolyse mat :D :D så det er bare å høgge innpå:D

Kitt sa for siden:

Evnt salt gjør jo bare at du samler litt vann noen dager. Spiller ingen rolle for kuren bare du vet at en evnt vektøkning/stillstand kommer av salt mat. Ødelegger ingen ting på sikt!

Åhh, pinnekjøtt......:sikle::sikle::sikle:

Og litt salt er bra som Marjusen sier!

Hasselnøtt sa for siden:

Åååå, tusen takk for svar.
[color=#8b0000][/color]
Nå gleder jeg meg til middagen :klem:

Echo sa for siden:

Heldiggrisen:D.

Skulle gjerne hatt tak i litt på tilbud jeg også:D:D

Kos deg!

TrineG sa for siden:

Jeg har lyst å ha pinnekjøtt på lørdag, men jeg vil ikke spise kålrotstappe enda:p Tips om noe annet som er godt til ?

Kitt sa for siden:

Blomkålmos, sellerirotpure......

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.