Jeg har gått på ketolyse tidligere, og i dag fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes.
Jeg har fått det på grunn av medisiner, så nå er jeg tilbake på lavkarbo og startet friskt med og ta en oksestek opp av frysen :) Som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med :confused:
Gni den inn med godt krydder og langstek den! F.eks på 100 gr i 4-5 timer (eller til steketermometeret viser ca 60 grader) med litt vann i en langpanne. Snadder!
Ellers har jeg laget en tradisjonsrett hjemmefra som er helt utrolig god. Surr steka og langstek den på 70 grader i ti-tolv timer (litt etter hvor stor den er). Kok saltlake (en dl salt til ca to liter vann, med pepperkorn og enebær), og kjøl ned. Senk den ferdigstekte steka ned i saltlaka, og tyng den ned med noe, sånn at hele steka er under, og la den stå til den er kald. Voila! Du har tjälknöl, en svensk tradisjonsrett som minner om roastbeaf! Helt utrolig mør og nydelig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.