< Tilbake til oversikten

Hvor mange egg kan man spise pr dag?

IKJ sa for siden:

Jeg koker egg hver morgen, spiser til frokost med majones på, og har liggende i kjøleskapet da det er lettvint å hive innpå hvis jeg ikke har tid til å koke å steke alt mulig.

Har jo lært at det er mye kolesterol i egg, men har også lest at ny forskning viser at det er bare sunt kolesterol. Vet ikke hva som er riktig....

Noen som vet noe om dette?

Charlott sa for siden:

Spis så mye egg du vil du :)
Egg er i aller høyeste grad "friskmeldte" :D

IKJ sa for siden:

Yes! Elsker egg!!! Snacks;)

Charlott sa for siden:

Egg er digg! :D

marjusen sa for siden:

jeg spiser også myyyye egg. kjøper alltid 40 egg om gangen på cc mat;)

2011-slank? sa for siden:

Signerer den:)

Eucalyptus sa for siden:

Så bra! Et spm jeg også ønsket svar på:p

TrillTrall sa for siden:

40? Rekorden her er 90! hehe Sånn er det når man kjører forbi hønsegården på vei hjem fra hytta og kan kjøpe på "selvbetjening". Tar det antall brett du skal og legger igjen penger. Enkelt og greit. Og er man riktig heldig hører man faktisk hønene kakle på den andre siden av veggen. Koselig. :)

Charlott sa for siden:

Sist vi handlet egg ble det 120 store, fine egg :D

Vegard L sa for siden:

Kolesterolet i maten du spiser har ingen innvirkning overhodet på kolesterolnivået i blodet ditt. Kroppen produserer mye kolesterol selv for å dekke behovet, og regulerer produksjonen utifra hvor mye du får gjennom kosten. :)

TrillTrall sa for siden:

Det der var vel temmelig selvmotsigende. :) Først sier du at det du spiser har ingen innvirkning på kolesterolnivået i kroppen. Så sier du at kroppen regulerer produksjonen av kolesterol ut fra hvor mye du får i deg via kosten... Det betyr jo at det du spiser har innvirkning det?! :confused:

Vegard L sa for siden:

Nei, jeg sier at det du spiser ikke har noen innvirkning på hvor mye kolesterol du har i blodet.
Kroppen produserer nok kolesterol til å dekke behovet sitt. Spiser du mer kolesterol, så produserer kroppen mindre selv og motsatt.

Hvor mye kolesterol du har i blodet er styrt av hvor mye kolesterol kroppen har bruk for, og kroppen tilpasser produksjonen utifra dette. Den mengden du får gjennom maten påvirker ikke blodnivåene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.