Bøtt sa for siden:
98/62 hadde jeg når jeg målte med hos min mor i dag.Har vært veldig trøtt den siste tiden så lurer på om noen andre har erfaringer med for lavt blodtrykk.Er det noe som bør sjekkes av lege?
Bøtt sa for siden:
98/62 hadde jeg når jeg målte med hos min mor i dag.Har vært veldig trøtt den siste tiden så lurer på om noen andre har erfaringer med for lavt blodtrykk.Er det noe som bør sjekkes av lege?
Kitt sa for siden:
Tilnærmet lik 100/60 er ikke noe å skrive hjem om annet enn at det kan gjøre at en blir litt svimmel når man reiser seg opp. Hold inne magemusklene i det man reiser seg opp og problemet er ute av verden!
Hadde samme BT da jeg var på din alder og det ble kun fulgt opp av lege fordi jeg gikk på medisiner som kunne gi kraftig BT- fall! Legen mente jeg hadde et fantastisk flott trykk, faktisk!:)
Pass på å få i deg nok salt og spis grønnsakene dine! *streng sykepleier *;)
Fredrikke07 sa for siden:
Jeg har også slitt med lavt blodtrykk siden jeg begynte på lavkarbo...nede i 70/45:(, fryktelig slitsomt, så jeg må rett og slett ta noen karbo-dager, hvor jeg øker inntaket ved hjelp av f.eks litt villris, for har ikke samme effekt med f.eks. grønnsaker.
Og så prøver jeg å salte mer enn jeg vanligvis ville ha gjort når det føles helt forjævlig (for å si det rett ut).
Bøtt sa for siden:
AH kan det komme av for lite grønnsaker altså..det viste jeg ikke.Takk for svar Kitt.
Fredrikke07.Uff ja høres slitsomt ut.
Kari Marita sa for siden:
Det er ikke farlig med lavt blodtrykk,men veldig ubehagelig da.Kan bli svimmel og i verste fall besvime.Så bra er det jo ikke.Værdt et besøk til legen for å se hva årsaken kan være.:helsesjek
Kitt sa for siden:
Blir væske/mineral/elektrolytt- balansen i ubalanse, kan blodtrykket lide for det.
Er ikke uten grunn vi får beskjed om at karbene i hovedsak bør komme fra grønnsaker og at det kan være lurt å ta vitamin/mineraltilskudd og drikke Farris el!;)
Fredrikke07 sa for siden:
har forsøkt med farris og grønnsaker i store mengder, men det virker ikke på meg:(.
Legen har sagt vi skal se det ann enda litt til..men føler for å pushe på han..
Ikke meningen å kuppe tråden her altså..:rolleyes:
Kitt sa for siden:
Men du er gravid, ikke sant?
Da er man liksom ikke helt som andre folk!;)
Og hva mener du legen skal gjøre? Er svært sjeldent man behandler kronisk lavt BT, kun akutt ved store blodtap etc!
Bøtt sa for siden:
Takker for svar.Jeg spiser en del grønnsaker og drikker masse vann.Men bør kanskje øke grønnsakene ennda mer.Tar også ketolyse vitaminene.
Det skal jeg gjøre framover,øke grønnsakene..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.