< Tilbake til oversikten

Se dere omkring - folket som er ute etter vektreduksjon!

Megvel sa for siden:

Det er noen som "fortviler" her etter tre-fire uker etter å ha gått ned masse de første ukene og så bråstopp i noen uker. Husk at gjennomsnittet teller! På denne dietten er det de få som har gjevn nedgang. Dine gamle platåer skal ma igjennom, det tar lenger tid.

For å si det slik - se på disse "shake" reklamene og GR, vektklubb etc. 5 kg på fire uker er mye. Faktisk er 1/2 kg ned i uka HELT RESPEKTABELT. Jeg vil anbefale alle begynnere å sette opp et skjema på badet der man plotter inn ukene på x-aksen (liggende) og vekt på y-aksen. Og så fører dere på en linje som medfører et kilo ned per to uker. Det er som sagt respektabelt. Det gjør motivasjonen bedre, ligger du da under linja er du forran! Kun om du stiger over linja står det "dårlig" til...

Om du ikke har 170 kg å gå ned (det er en historie for seg selv) så går du ikke ned en kilo per dag. Har du ti å miste mot en middels bra BMI så tar det stort sett tid.

Det er mulig å fudge, kutte kalorier, ha det vondt, etc, men hallo, da må du gjerne fortsette i samme galeien for å beholde din hardt tiltrengte vekt. Lar du kroppen mikke seg til og bli vant til din nye vekt så slipper kiloene og det går ikke på igjen.

Muttern gikk i en alder av 67 ned 15 kg på 6mnd. Hadde vært dronning på GR! De siste tre har hun brukt et år på. Men hallo - med egg og bacon til frokost hver dag... Og nå går kroppen seg til, hun strekker seg ut (var mer lut før), finner fine nye "ungdommelige" klær.

PS: Pussig nok så har vi omvendt figur men samme størrelse, så alle mine bomkjøp for bukser havner hos henne som nye favoritter! Jeg er timeglass, hun er eple.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.