< Tilbake til oversikten

IVF og lavkarbo OK?

Vettel sa for siden:

Noen som har egen erfaring med IVF/ICSI og samtidig lavkarbokosthold?

Ser linker om PCOS/PCO og lavkarbo er gunstig, samt at lavkarbo er bra for de som mister barner i svangerskapet.

Men IVF er jo temmelig heftige runder med en skokk med medisiner, hormoner, etc. Hur blir det med lavkarbo???

Innbilder meg at det bare er topp, med jevnere blodsukker, sunnere mat (automatisk mer folat!). Men jeg er ikke medisiner...

Nutta sa for siden:

Ja, det lurer jeg også på! Vi skal igang til høsten med ICSI. Og lurer veldig på det med lavkarbo ifht dette. Men jeg innbiller meg også at det kan være veldig bra. At kroppen vil være litt mer stabil iforhold til hormoner og sånne ting. Men jeg vet som sagt ikke....

Vettel sa for siden:

Fikk pent beskjed om at å gå (ytterligere) ned i vekt mens jeg venter på medisinstart er bare bra. (mindre sjans for spontanabort, større sjans for faktisk graviditet bl.a.)
Men når det er skikkelig igang med medisiner og eggutplukk, så er det ikke smart med "hard slankin" som legen sa. Da skal man ha overskudd, føle seg vel, fokus være på gjennomføring av selve behandlingen.

Så fortsetter med lavkarbo jeg. Og går over til lav-gi under behandling.

Nutta sa for siden:

Så greit å vite det! :) da er det bare å stå på inntil da, og heller slække litt på kostholdet når en skal igjennom hormoner og sånt.... hørtes ganske fornuftig ut syns jeg! :)

Tiki sa for siden:

Måtte bare inn her og si lykke til i prosessen. Selv har jeg to IVF gutter. Jeg levde ikke spesielt lavkarbo den gang, men kunna nok tenkt litt anderledes om det i dag. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.