Kanskje sa for siden:
Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål :rodme:, men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.
Kanskje sa for siden:
Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål :rodme:, men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.
Rin sa for siden:
Jada, smertestillende er greit. :)
Gracella sa for siden:
Hvis du ikke har esken til tablettene, så kan du lete de opp i felleskatalogen.no
F.eks står det der at Imodium inneholder:
MIKSTUR 0,2 mg/ml: 1 ml inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 0,2 mg, saccharin. natr. 10 mg, methyl. parahydroxybenz. (E 218), propyl. parahydroxybenz. (E 216), const. q.s., aqua purif. ad 1 ml. Fruktsmak.
T
TABLETTER 2 mg: Hver tablett inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 2 mg, lactos. 163 mg, const. q.s. Fargestoff: Titandioksid (E 171).
Dessuten må du huske at det er ikke akkurat MENGDER du bruker av disse tablettene - det skal litt til for å "ødelegge" noe.
Er man syk, skal man først og fremst sørge for å bli frisk.
Det eneste jeg kan komme på som man ikke bør drikke for mye av, er en del hostesafter som inneholder mye "sirup".
Der har man andre sukkerfrie alternativer. :)
Kanskje sa for siden:
takk for svar :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.