Jeg blir litt trist når jeg åpner kjøleskapet mitt, og ser det triste ansiktet til Creme Fraiche-boksen. Jeg kan nesten høre hvordan den sukker trist og stille, mens den hvisker for seg selv at den ikke duger. Jeg har prøvd å overbevise den om at den er mer enn god nok, og at den funker veldig bra for meg, men den vil ikke høre på. Den har fått stempelet. Den duger ikke.
Vi vet jo at dette ikke er sant, kjære Tine Meierier. Kan vi ikke bare bli enige om at vi tar bort stempelet nå?
PS! Håper det er greit at jeg la et litt nostalgisk preg på bildet. Vi kan jo late som det er lenge siden det ble tatt?
Det var noen her som spurte Tine om det, og de svarte at det var flott at vi slanket oss med den fete versjonen, men de fulgte bare Nasjonalt Råd for Ernæring sine kostholdsråd. Uansett synes jeg det er utrolig snodig at de frivillig vil putte på en negativ kommentar som "jeg egner meg ikke til slanking".
Ja, det er litt rart, men jeg tror det går litt på det at de har alle disse lettvariantene i tillegg, og da har de liksom dekket alle behov: de som ønsker "ekte" smak, slik kokker anbefaler i sine oppskrifter, og de som "vil holde den slanke linje i hverdagen":p
Hadde de ikke hatt lettprodukter, tviler jeg sterkt på at det triste fjeset hadde funnet veien til produktemballasjen til de helfete variantene!
De har triste fjes på flere av produktene, men det står ting som "kan ikke vispes til krem", "ikke bruk meg i varm saus" og "kan ikke brukes til rømmegrøt".
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.