100til75 sa for siden:
Kan man spise lavkaro brød på ketolysekuren?
Hva er partystopper?
Har bestilt ketoseboka men har ikke fått den enda, tenkte å starte litt på egenhånd i morgen.
100til75 sa for siden:
Kan man spise lavkaro brød på ketolysekuren?
Hva er partystopper?
Har bestilt ketoseboka men har ikke fått den enda, tenkte å starte litt på egenhånd i morgen.
Tinkiwinki sa for siden:
man kan spise brød, (lavkarbobrød) men anbefaler ikke mer enn ett brødmåltid om dagen ! husk og veie brødskivene, så du vet akkurat hvor mange karber det er i skiva. i boka er det oppskrifter på lavkarbobrød (så vidt jeg husker)
jeg bruker afroditebrød (fåes på Rema) 18 gr karbohydrat pr 100 gr. unner meg 1 tynn skive til frokost, på ca 4,5 karb.
Er ganske ny i dette selv, så vet ikke hva partystopper er?! hehe...
100til75 sa for siden:
jeg bakte lavkarbobrød i dag, d har 3,9 g karbohydrater pr 100 gram....
alexsandra sa for siden:
regner med at det er boka til Torkil Andersen du venter på?
i boka er det oppskrift på brød
Charlott sa for siden:
Brød kan være en partystopper, mao noe som får vekta til å stagnere :)
Andre kjente ting jeg kommer på i farta er meieriprodukter, tomat, nøtter....
Men, dette skal du ikke tenke noe på før du event står rolig etter noen måneder :)
Lykke til forresten! :D
Tinkiwinki sa for siden:
åååh. :) skal også bake eget brød etterhvært :D
100til75 sa for siden:
Kan jeg spise suketter??
Tinkiwinki sa for siden:
tror du kan, for det er ikke karbohydrater i det! Men velger selv å holde meg unna disse typer søtningsmiddel :)
Tutta87 sa for siden:
Det med brød tror jeg du må prøve ut selv. Vi tok et måltid pr dag, enten frokost eller lunsj med 2 skiver brød. Det var da hjemme laga brød som har funnet oppskrift på her eller blogg. Et grovbrød og et lavkarbo.
OG da stoppa vi opp i vekt begge to!! Gikk vel ikke opp noe, men bom stille. Det var i uka 3 og prøvde en uke, men nå har vi kutta det helt ut igjen og fortsatte da å gå ned i vekt. Men som sagt så han det vel være individuelt.
Masse lykke til :)
MAR sa for siden:
Siden trådstarter skal følge ketolysekuren (og dermed ca. 15g. karber per dag), virker det litt ekstremt å bruke opp nesten en tredjedel av dagens karbohydratinntak på 1 tynn skive til frokost.. Størstedelen av dagens 15 gram skal komme fra grønnsaker, og det er anbefalt å innta mye fett til frokost og fordele størsteparten av karbene utover dagen.
En velger selvfølgelig selv, men jeg ville ikke gått for det brødet de selger på rema, da er det bedre å bake selv. I tillegg er kornprodukter en partystopper for mange, men det finner man gjerne ut av etterhvert.
Partystopper: noe som forårsaker stagnasjon i vekttapet. Det kan være melkeprodukter, søtningsstoffer, tomater, kornprodukter - mer eller mindre hva som helst nesten, det er kjempeindividuelt! Men bortsett fra å tenke på å holde matinntaket så "rent" som mulig, ville jeg ikke brydd meg så veldig mye om partystoppere i begynnelsen. Du merker det dersom du ikke går ned over tid! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.