< Tilbake til oversikten

Pizzabunn uten ulike bakemixer?

Kanskje sa for siden:

Går det an å lage en sprø pizzabunn Uten "bakemix" og slikt? Med noe som helsekosten selger? har veldig lyst å prøve meg på pizza, men får ikke tak i slike mixer.:confused:

kikket på et google søk, men der dukket mixene opp.

Nina L sa for siden:

Eller denne, jeg syns faktisk dette er den beste lavkarbobunnen jeg har smakt, og fryktelig enkel.. Blomkålpizza

Det høres rart ut, og med en gang jeg tok den ut av ovnen, syntes jeg det lukta litt blomkål, men etter en bit, så smaker det bare pizza. Samboern skjønte ikke at han spiste blomkål i det hele tatt :D
kommer sikkert an på hvor 'smaksfullt' toppinga er også..

TrineG sa for siden:

Oi :eek: Hvorfor har ikke jeg sett denne !! Jeg har også leita etter pizzabunn oppskrift uten bakemixer, for det vil jeg ikke ha.
Gleder meg til og teste denne :D Takk !!

Tinkiwinki sa for siden:

Mange gode tips her :) Men hva er favoritt fyllet deres da??
og hva bruker dere som "tomatsaus"? :P

Pøsh sa for siden:

Jeg har salsasaus (de glassene) underst og har kylling, pepperoni og ost på. Nam!

Gerd sa for siden:

Jeg steker litt raspa ost i ei paiform først... så bruker jeg det som bunn :ja: Legger på pizzasaus, kjøtt og det jeg måtte ønske. Topper det igjen med ost... Digg :D

TrineG sa for siden:

Smart :D

Gerd sa for siden:

Og gødt :D

Alkazelters sa for siden:

Ziggylappene er geniale til minipizzaer (eller du kan lage stor pizza, men da er det vanskeligere å få sprø bunn.)

Melusine sa for siden:

Jeg kom over en oppskrift som jeg mikset litt sammen med en annen og fikk en veldig god pizzabunn:

Pizzabunn

4 egg
4 ss kremfløte
2 ss olje
1 ts bakepulver
2 ss fiberhusk
2 dl revet ost
2-3 ss sesamfrø
Salt
Oregano

Ingrediensene blandet jeg sammen i en bolle og lot røren stå i ca. 15 minutter for å svelle.
Det blir en tykk, litt klissete masse som jeg smurte utover med en slikkepott på en bakepapirkledd langpanne. Inn i ovnen på 250 grader til bunnen var blitt fint brun. Da tok jeg den ut og la på fyll og fortsatte å steke til osten på toppen var smeltet.

Bilde på bloggen min HER :)

smili sa for siden:

Så veldig godt ut. denne skal prøves.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.