< Tilbake til oversikten

Fjordlandsaus tillatt under induksjonen?

mishh sa for siden:

Lurte litt på om det er ok å spise fjordland bernaise saus under induksjonen?:confused:
Leser at den inneholder 0 karbo, men følte alikevel at jeg burde høre om noen av dere hadde fasit på dette først.:)

nellie sa for siden:

At den inneholder 0 karbo har jeg veldig vanskelig for å tro..

Deanna sa for siden:

Står 2,2 gram på hjemmesiden til Fjordland.

Og:

Bearnaisesaus

<strong>Ingredienser</strong>

Vann, smør, rapsolje, modifisert stivelse (E 1442),  bearnaiseessens (eddik, løkekstrakt, salt, krydder, 	krydderekstrakter),             sukker, salt, smaksforsterker (E 621), 	hydrolysert veg.  protein (hvete, soya),              glukosesirup, dekstrose, stabilisator (E 415, E 472e),  krydder (bla. estragon, pepper, løk, selleri), aroma, antioksidant             (E 307), farge (E 160e).                          Totalt 1,4% salt 

Jeg hadde tenkt "ehh, nei".

senorita sa for siden:

Hvor ser du at den har 0 karbo? Så vidt jeg vet har den 2,2 % karbo :)

nellie sa for siden:

Jeg hadde nok også heller droppa den, med den smørbrødlista der på ingredslista.
Bedre å lage selv:)

Charlott sa for siden:

Næringsinnhold pr. 100 gram Energi 513 kj 124 kcal Protein 0,1 g Karbohydrat 2,2 g Fett 12,8 g Salt 1,4 g Nettovekt 250 g

mishh sa for siden:

okei, da tror jeg vi sier pent nei takk til den! Nellie, har du en god oppskrift på bernaisesaus jeg kan spise i fase 1? :)

nellie sa for siden:

Husker ikke hvordan det er med fløte på induksjon?

nellie sa for siden:

eller bernaisesaus er bare smør og eggeplommer kanskje... stikk inn på oppskriftssiden og søk:) surfer med mobilen, så får ikke kopiert inn link

mishh sa for siden:

Det er tillatt med 2 ss fløte om dagen:)

mishh sa for siden:

Tusen takk, det skal jeg gjøre;)

Kanskje sa for siden:

Fjordlands bernesaus smaker ikke godt ! Den smaker sur majones med sitron i ! Anbefales ikke

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.