Får sikkert kjeft nå for det er sikkert mange som alt har vært i samme situasjon. :rodme:
Men saken er at jeg begynner å tenke for masse, og tvile på om mine teorier er riktige. Teoriene har jeg jo lært her , lest meg til .... kroppen forbrenner fett når den ikke får karbohydrater ....
MEN likevel så kjenner jeg en sånn ekkel følelse inni meg. :rodme: For tenk om jeg gjør feil da? Tenk om at jeg isteden for å gå ned i vekt - heller går opp i vekt? Det er så mange som har forventninger til meg nå, som er spent på om jeg går ned. Og de synes jo det er helt rart at jeg fråtser i fet mat, og dyr mat. Jeg prøver å forklare...
Men jeg kjenner liksom at jeg trenger en bekreftelse selv, på om jeg gjør riktig. :rodme:
Det ER slik at man går ned når man spiser lite karbohydrater, og eter mat med fett?
Hvordan vet man om man spiser nok fett da? :confused: Jeg klarer liksom ikke å se for meg helt hvor mye jeg skal ha i meg. Dette bekymrer meg, for det er jo vesentlig..
Hvis jeg får for lite fett, vil jeg da legge på meg istedenfor å ta av?
Jeg beklager maset altså. Men jeg trenger bare noen oppmuntrende ord nå, og kansje dytt i i riktig rettning. Jeg tror jeg er på sporet ... er bare redd at jeg ikke gjør det godt nok liksom...
Det funker. Jeg har gått ned straks 21 kg siden oktober ved å spise som du gjør nå.. DET FUNKER!! Alle blodprøvene mine har blitt finere, leververdiene mine, jernverdiene har blitt bedre.. Du kommer nok til å gå ned i vekt, bare stresse ned :)
Neida, du kan fint gå ned i vekt selv om du ikke får "nok" fett, som du skriver. Det er det lave karbohydratinntaket som gjør at du går ned i vekt. Fettet er din nye energikilde. Før var det karbohydrater som var det, som ved for stort inntak (lagrene overfylles) omdannes til fett og lagres på kroppen.
Jeg vet og at det funker! Har erfaring fra tidligere, selv om jeg er ny på forumet. Og kjenner flere som har gode resultater.
Stå på dine teorier og alt du har lært! Vis alle rundt deg hva du kan!
( litt jeg har erfart, er å ikke stresse. Det kommer til å gå den veien du ønsker, bare skru opp tolmodighetsbryteten noen hakk og slapp av;) Du gjør uansett mer enn ingenting! )
Spis til du er mett, det er best. Ikke overmett. Men passe mett.
Ha en normal porsjon kjøtt/fisk... tilmålte grønnsaker... og god fet saus f.eks.
Og spis når du er sulten.
Blir du fort sulten igjen, så kan det indikere på for lite fett i maten :ja:
Drikk masse vann
(men en ting som er rart er at jeg ikke har fått epost varsel om svar i tråder de siste dagene:confused: trodde ingen hadde svart jeg, og jeg har valgt øyeblikkelig epostvarsel. er noe galt med forumet tro?)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.