Fremgangsmåte:
Ha mandlene på en bakepapirkledd stekeplate og rist de ved 175 grader i ca 8 minutter. La de avkjøles, og hakk de deretter i biter.
Smelt smøret over svak varme. Hell det over i en bolle og rør inn sukrin, splenda, vaniljepulver og yaconsirup. Tilsett deretter mandelmel og salt og bland godt sammen.
Fordel deigen i en bakepapirkledd firkantet form (ca 23*23 cm).
Stek midt i ovnen ved 175 grader i 15-20 minutter, eller til bunnen er gyldenbrun med godt brunede kanter.
Fjern fra ovnen og spre straks hakket sjokolade over den varme bunnen.
Sett kaken i ovnen igjen i et par minutter, til sjokoladen er myk.
Fjern fra ovnen og bruk en slikkepott til å fordele sjokoladen jevnt over bunnen.
Strø over mandler og la kaken avkjøles i formen.
Skjær i passende biter og oppbevar i en tett boks.
Ca næringsinnhold pr bar: Protein: 2,6 g - 14% Karbohydrat: 1 g - 6% Fett: 6,5 g - 80% Kcal: 80
Ehhh litt mer info :confused::confused: Er sukkerfritt en nettbutikk??
Her og her finner du info om Yacon og du kan kjøpe det begge plasser. Enkelte helsekost-/økologiske butikker selger produktene fra Økosjololade så kanskje du finner det der også.
Det var Cavalier dem har på helsekosten her så jeg nå. Var innom der i dag.
Men dem er også gode. Den mørke har 0,7 karb pr 100 gram.
Dvs 0,5 i hele plata ca.
Jeg lager sjokoladedrøm nå. Av sukkerfri sjokolade, smelta smør, mandelmel, vaniljepulver, bakepulver og egg. De er uuuutrolig deilige. Nam nam. Og nesten helt uten karbs. 4 karb i hele røra:D Og denne oppskriften blir 3 svææære muffinSs:D
Jeg har ikke sett den i dagligvarebutikker, men det kan jo hende enkelte butikker har den :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.