Julie sa for siden:
Nå føler jeg at det er på tide at jeg óg viste min takknemlighet til dette forumet! :ja:
Så, en kort oppsummering av min historie (så langt):
Den 30. juli 2010 begynte jeg med Atkins, og veide da 73.9 kilo. Jeg har siden tenårene begynte hatt litt ekstra her og der, og når søsteren min fortalte om at hun hadde begynt med en ny diett, og derpåtil hadde gått ned tre eller fire kilo på bare to uker, fikk jeg óg lyst til å prøve.
Nå, et halvt år senere, veier jeg cirka 70 kilo og har et lavkarbokosthold som er inspirert av Atkins-metoden. Jeg lager middag selv, koser meg med bær og krem noen kvelder, og en gang iblant spiser jeg en Cloetta-sjokolade. Med andre ord så er livet helt supert! :heia:
Mange synes kanskje at 3.9 kilo er lite til at jeg har holdt på i et halvt år, men siden jeg ligger innenfor normal BMI, og i tillegg fant ut i høst (altså høsten 2010) at jeg har PCOS, så er lavkarbo mer en livsstil som skal hjelpe med med å holde hormonene - og vekta - i sjakk.
Livet ellers er også på topp for tiden: jeg jobber med forberedelser til noen internasjonale eksamener som jeg skal ta i mai, og i tillegg har jeg avgangseksamener i slutten av mai/begynnelsen av juni. Jeg driver også og ser på forskjellige skoler i England, og håper på å få fullt stipend på en av dem slik at jeg kan begynne med IB (internasjonalt program som varer i to år) til høsten. Det jeg håper å oppnå i løpet av de to årene er å utvikle meg som person, å finne ut hva jeg vil studere på universitet, og ikke minst å få kommet meg litt bort fra familien for å kunne gjøre mine egne valg.
Lavkarbo kommer alltid til å være en del av livet mitt, og det vil si at mange av dere inne her som har blitt "kjent" med meg, også kommer til å være det. Det som er så supert å se er at alle støtter hverandre, har kunnskap som de deler, og ikke minst så dømmes man ikke utifra utseende, men den man er som person!
Tusen takk, alle sammen, for at dere gjør det til en glede - og en ære - å være medlem her inne. :klem: