< Tilbake til oversikten

Hvilken kostholdsfilosofi har jeg?

Lissi80 sa for siden:

Nå er snart 4 uker med gnerell lavkarbo over, og jeg har begynt å fundere litt på hvor jeg hører "hjemme". Er det noen som vil hjelpe meg og komme med innspill til hvor dere mener jeg "er"??

Jeg steker alt i smør eller cocosa
Spiser mye egg i alle slags former (kokt, stekt, omelett)
Spiser bacon ca 2 ganger i uka
Følger masse av oppskriftene til lenabeatrice (pannekaker som fylles med div, salater, ostekjeks med pålegg sv
Bruker mye fløte, rømme CC, CF, ost
Unner meg litt tyrkisk yoghurt 1-2 ganger pr. uke
Litt bringebær
Har i det siste også laget litt lavkarbo bakverk som hamburgerbrød, rundstykker, lapper med mandelmel, kokosmel, soyamel. Pizzabunn
Innført litt søtningstoffer (sukrin)
Unner meg en Atkins bar ved ekstremt søtsug (sjelden, men det inntreffer innimellom. deler den da i tre, spiser bare 1/3 del når jeg først spiser det.
Store IFA
Nøtter og frø (sesamfrø, linfrø,solsikkekjerner, paranøtter, hasselnøtter osv.
Drikker masse vann :) Drikker egentlig bare det foruten;
Dobbel espresso med fløte, eller kaffe med cocosa
Grønnsaker som vokser over jorden (rå gulrot i coleslaw)
Mye "ren" mat: Kjøttdeig/karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, kylling, fisk, entrecote, ytre/indrefilet av svin o.l
Litt 86% sjokolade i helgene

Mener jeg har listet opp det meste nå :)

Spiser/drikker ingenting av dette:

Brød, pasta, ris, melk, saft, smågodt, melkesjokolade, sukker, hvetemel

Leste litt om Lindbergs filosofi ista, og følte vel plutselig at jeg var "der", men hva mener dere? Og så lenge jeg ikke spiser stort innhold av karbohydrater så trenger jeg vel ikke redusere på fløte, ost, rømme osv da?

Har ikke regnet ut hvor mange karbs jeg får i meg daglig, det varierer vel fra 20-50/70 tenker jeg. Har ikke mål om ketose og har heller ikke mer enn noen få "pyntekg" på kroppen, så jeg er ganske avslappet m.t.p vekta :) Men vil jo ned et sted mellom 5-10 kg da :) Helst :)

Takker alle som vil komme med innspill :)

mama67 sa for siden:

Jeg tenkte Lindberg da jeg leste hva du spiser/ikke spiser, men jeg er ingen ekspert på de ulike retningene. Kan mest om ketolyse, men lever Fedonistisk nå. Og jeg spiser mye av det samme som du gjør.

nellie sa for siden:

Synes det høres egenkomponert ut, jeg:) Hvorfor kan du ikke bare kalle det for det?

Lissi80 sa for siden:

Jo, er jo egenkomponert..eller generell lavkarbo jeg har "kalt" det til nå.. Men så leste jeg inne på kosholdsfiliosofiene og syntes det jeg drev med var veldig likt filosofien til Lindberg. Så var derfor jeg lurte :)

nellie sa for siden:

Synes det høres mer ut som Ketolyse:)

Modezty sa for siden:

Jeg synes ikke det høres ut som Lindberg, hvis jeg husker rett er han ganske restriktiv på fett.

Høres ut som en LCHF diett - kanskje ala Hexeberg, Skaldemann (ikke den strengeste varianten) eller Lutz? I allefall nærmere ketolyse enn Lindberg iallefall.

knh sa for siden:

Optimal Ernæring :)?
Fant en nettside hvor dette beskrives ganske greit her :)

marjusen sa for siden:

Ettersom du spiser ganske mye fett så burde du værtfall ligge under 72 kh i døgnet. Ser ut som det er litt inspirert av bedre uten brød

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.