Biggie Small sa for siden:
nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil
Gjett hva Trond Wiggo gjorde for å gå ned i vekt...?
Biggie Small sa for siden:
nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil
Gjett hva Trond Wiggo gjorde for å gå ned i vekt...?
senorita sa for siden:
trener 50 timer i uka? går det an å trene så mye? hørtes ikke sunt ut. må være en feil...
men han var blitt litt av en søting :D
Supera sa for siden:
En annen plass i artikkelen står det 50 timer i måneden. Vet ikke hva som er riktig.
TrillTrall sa for siden:
Det står 50 timer i mnd da. :) 50 timer i uka hadde vært litt i overkant ja...
Men flink kar! respekt
senorita sa for siden:
det må være 50 timer i mnd. går ikke an å trene 50 timer i uka.. 7 timer om dagen? no way!!
senorita sa for siden:
det står 50 timer i uka.. under bildet.. :p så fikk litt bakoversveis.. men 50 timer i mnd er jo ganske bra det også da. jeg trener ikke 50 timer i året engang så :
hanne42 sa for siden:
Men rådene han gir videre til andre er ikke så veldig lavkarboaktige da:
"Mitt beste tips til andre, er at det er ikke så veldig mye som skal til for å få et bedre kosthold. Bytt til fullkornsprodukter for eksempel, bruk kesam i stedet for rømme, skift ut melk med lettmelk, og vanlig ost med magerost, råder superslankeren."
PS 50 timer i uka er absolutt overkommelig for en toppidrettsutøver. Grete Waitz trente 13-14 ganger i uka da hun var aktiv, det er to økter om dagen. Hun sto opp kl 05 for å trene da...
Hanne
TrillTrall sa for siden:
Men Grete Waitz hadde etterhvert ingen annen jobb ved siden av løpingen såvidt jeg husker. :) Å trene 50 timer i uka i tillegg til jobb eller skole er ikke mulig, man må faktisk sove også.
BitTorres sa for siden:
Joda, hun var lærer. Men hun kjørte sjelden mer enn 13-15 km per økt, og det blir ikke mer enn 3 kvarter, cirka.
Bjørn Dæhlie trente opp mot 750 - 850 timer i året når han var på topp. Det blir ca 2, 2.5 timer om dagen, det.
Men vi må huske på at det som Trond Wiggo og vi mener med trening, er noe helt annet en det "de store gutta" mener med trening. De har en annen evne til å hente ut krefter etter at de er "gått tomme". Det kreves mange år med trening å klare det, minst 5-6 år med hard trening på full tid.
TrillTrall sa for siden:
Hun var lærer til å begynne med ja, men sluttet hun ikke etterhvert når sponsorene dukket opp og løp på heltid?
mallilen sa for siden:
Moder'n hadde Grete Waitz som gymlærer i sin ungdom, mener hun hadde lærerjobben hele skoletiden hennes i allefall. Var visst en del vikarer rett som det var ;)
Heaven sa for siden:
Jasså så den godeste Andersen mener lavkarbo vil føre til en kjempesprekk ti slutt?? Er uenig!
nellie sa for siden:
Jeg ser ikke helt hva som er feil med det jeg da.. Det er mange som går på en kjempesprekk og det er mange som holder seg på matta. Dumt å si det som at det er noe som skjer med alle da, men det skjer jo med mange:)
Heaven sa for siden:
Ja men på ham virker det jo som om at alle som prøver seg går på en sprekk. Jeg har ikke tenkt å gi ham rett :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.