Her er mine lunsjmuffins. De er bakt med soyamel, men smaker ikke skuffende, siden de smaker noe helt annet. De ser ut som kaker - men når du ser litt nærmere på dem ligner de faktisk mest på en italiensk Pizza Rustica, tradisjonell påskerett som består av alt en italiensk husmor kan finne på å ha i skapet av kjøtt og ost, og stekt i egg.
Muskat
1/2 kg pølse, minst mulig fett, hakket
6 egg
2,5 dl soyamel
1 ts bakepulver
1,2 dl majones
1,2 dl lettrømme
1/2 l raspet ost (gjerne cheddar - noe med smak)
1/2 cm hakket frisk ingefær
1/2 grønn chili pepper, hakket
Bland alt unntatt pølsene. Rør glatt. Ha i pølsebitene. Rør sammen og fordel i muffinsformene. Bruk seks STORE muffinsformer (solide, eller av metall, dette er tunge saker), smør disse. varm ovnen til 190 grader. Stek i 30 minutter.
det er jo sant :) det er vel en spnn rar barnekresenhet som jeg bastemte meg fo nå jeg var liten... :rodme: ok, jeg hopper i det og prøver (en da jeg har tid... ;) )
Tja..er vel en salig blanding mellom Atkins/Lindberg. Har ikke mange kg jeg skal ned så jeg tar det relativt pent. Men nå i starten heller det vel mest mot Atkins så satser jeg nok på kosthold à la Lindberg for fremtiden! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.