< Tilbake til oversikten

Pølse-, egg- og soyamuffins

Muskat sa for siden:

Her er mine lunsjmuffins. De er bakt med soyamel, men smaker ikke skuffende, siden de smaker noe helt annet. De ser ut som kaker - men når du ser litt nærmere på dem ligner de faktisk mest på en italiensk Pizza Rustica, tradisjonell påskerett som består av alt en italiensk husmor kan finne på å ha i skapet av kjøtt og ost, og stekt i egg.

Muskat

1/2 kg pølse, minst mulig fett, hakket
6 egg
2,5 dl soyamel
1 ts bakepulver
1,2 dl majones
1,2 dl lettrømme
1/2 l raspet ost (gjerne cheddar - noe med smak)
1/2 cm hakket frisk ingefær
1/2 grønn chili pepper, hakket

Bland alt unntatt pølsene. Rør glatt. Ha i pølsebitene. Rør sammen og fordel i muffinsformene. Bruk seks STORE muffinsformer (solide, eller av metall, dette er tunge saker), smør disse. varm ovnen til 190 grader. Stek i 30 minutter.

Aline sa for siden:

er det noen som vet om noe jeg kan erstatte rømme og majones med? ihvertfall majonesen?

fikk så lyst til å prøve, men jeg er ikke så glad i rømme og majones...
:klem:

Muskat sa for siden:

Majones er jo bare egg og olje med litt krydder, men det smaker altså ikke majones og rømme når dette er stekt.

Ellers er det bare å blande og prøve seg fram.
Og her er det helt greit å bruke muskat!
:p

Aline sa for siden:

det er jo sant :) det er vel en spnn rar barnekresenhet som jeg bastemte meg fo nå jeg var liten... :rodme: ok, jeg hopper i det og prøver (en da jeg har tid... ;) )

Albertine sa for siden:

Muffinsene så gode ut, de skal jeg jammen prøve. Har soyamel i skuffa som snart går ut på dato...

magdalena sa for siden:

Jo,de er nok verdt å prøve!:) Vil jo tro at pølsene dreper en del av bismaken til melet..Har du noe oversikt over hvor mye karbo det er i oppskriften?

Nette sa for siden:

Hvor mange kan man spise til ett måltid mtp karbohydrater da?

:confused: Nette

Summer sa for siden:

Det kan umulig være så mange karber i disse... Men hvor mange du kan spise, det avhenger jo av hvilken filosofi du spiser etter. :)

Nette sa for siden:

Tja..er vel en salig blanding mellom Atkins/Lindberg. Har ikke mange kg jeg skal ned så jeg tar det relativt pent. Men nå i starten heller det vel mest mot Atkins så satser jeg nok på kosthold à la Lindberg for fremtiden! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.