Lenge drakk jeg eggemelk med cocosa hver morgen,men den 22 Januar var jeg lei og begynte med smoothie.Noen dager etterpå begynte knærne å verke og jeg kan ikke skjønne hvorfor ,de har blitt verre for hver dag ,jeg sliter med å gå i trappa og jeg PLAGES,kom plutselig på at jeg har glemt cocosa`n !så nå har jeg tatt dosen oppi kaffe med fløte,blir spennende å se om smertene blir borte nå ;)
Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg store smerter i knærne(og resten av kroppen pga fibro),og disse forsvant,men jeg husker ikke når knesmertene forsvant i forhold til når jeg begynte med cocosa :rolleyes:Min kjære mamma sier at det er så mange fordeler med denne oljen at jeg bør få i meg 1-2 ss hver dag,men som sagt gikk det i glemmeboka når jeg slutta med eggemelk ,så nå skal jeg ta den anbefalte dosen og se om smertene gir seg....håpe håpe ;)
"Den er også ideell i smoothies, husk bare på å tilsette den mot slutten av mosingen, ellers vil kokosfettet skille seg ut."
Og ja, jeg tror at det kan være cocosaen som har fikset smertene dine. Og håper du gir en tilbakemelding hvis det viser seg at det har effekt at du begynner igjen.
Jeg bruker den med kokossmak i drikke (den grønne),og den brune til steking. Trur det var noe med at den med smak kunne få ødelagte næringsstoffer ved høy varme :) men om den heter virgin olje aner jeg ikke, bare spiser/drikker den jeg hehe
Oi, spennende saker dette! Du får være flink til å holde oss oppdatert, og så skal jeg umiddelbart begynne å bli flinkere til å ta Cocosaen min regelmessig! Har fibromyalgi selv også, så det kan jo ikke skade :rolleyes:
Akkurat sånn tenker jeg også; det er verdt et forsøk! Jeg føler jo at lavkarbokostholdet hjelper på - eller, jeg føler ikke at det hjelper mens jeg er midt oppi, men siden jeg blir myye verre om jeg ikke spiser lavkarbo, så skjønner jeg jo at forbedringene sniker seg innpå meg ;)
Og hey - om det å putte en skje Cocosa i et par av dagens kaffekopper kan bidra til å gjøre hverdagen lettere, så hvorfor ikke gi det en sjanse? I say yes! :D
Tusen takk for svar :) Da prøver jeg med den. Er ikke sånn superglad i kokos smak. Spiste meg kvalm på en kokoskake en gang og etter det.... :rolleyes:
De har vært litt opp og ned siste dagene,men er mye bedre nå :D MEN jeg har også begynt på 600 mg magnesium rett før leggetid og det "kan" jo selvsagt påvirke resultatet .Tatt magnesium siste 2 kveldene pga skikkelig verkende legger hele natta,det er nå booooorte :D og da satser jeg på at en kombinasjon av dette var skikkelig lurt. Kommer ikke til å slutte med noen av delene
Linfrø bruker jeg i bakst men merker ikke at jeg flyr noe mere på do,men i går tidlig etter dosen med magnesium fikk jeg 2 turer på rappen hehe,men i dag var alt som normalt igjen..Sliter med å få i meg cocosan (den med smak) så den blander jeg i 1 dl varm soyamelk og litt søtning,smaker kjempe godt og da får jeg la være å tenke på at soya ikke er så bra... Cocosa er sikkert mye viktigere å få i seg :)
Jeg er faktisk ikke sikker,noe med hormonene som kan slå krøll på seg,og gutter bør vel ikke drikke det,men som sagt så veit jeg ikke helt hvorfor :rolleyes:
Jeg har selv ment at noe må ha forstyrret hormonene.... Men like gjerne alt godteriet altså. Men jeg har hatt masse kviser, som jeg aldri har vært plaget av før og som har vært skikkelig plagsomme og vonde. Men heldigvis for det meste i hårfestet og hodebunnen, så ikke spesielt synlige. Jeg får se hva jeg finner.
Soya er også bra for kroppen. Sto mye fint om den i boken Mat mot kreft. Så det er vel som med så mye annet, bra i moderate mengder. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.