Hei alle flinke folk inne på forumet, håper jeg kan få litt hjelp av dere:) Jeg har vært og snust her inne i lang tid, og finner masse nyttige tips og oppskrifter!
Jeg har levd litt sånn generell lavkarbo en god stund (2 år kanskje), og trives veldig godt med et liv uten pasta, brød, potet og ris. Men, har blitt litt utskjeielser på godterifronten, så nå er det på tide og ta i et tak. Jeg har lagt på meg ca. 4 kg den siste tiden, og det gjør at jeg ikke trives så godt med meg selv. Så nå er det på tide og ta i et tak for å bli kvitt de!
Men, det jeg lurer på er hvilken lavkarboretning jeg bør velge? Jeg er 1.63 høy og skal ned 4-6 kg. Jeg trener jevnlig (2-5 dg i uka), men ikke alltid like intensivt... Jeg har prøvd ketolyse tidligere, men sliter med å være konsekvent nok. Liker alle typer mat egentlig, men er laktoseintolerant. Drikker et par glass rødvin i helgene, og kommer nok ikke til å klare og slutte med det. Etter endt "slanking" kommer jeg til å gå tilbake til litt sånn genrell lavkarbo med ca. 50 g karb per dag.
Takknemlig hvis noen har noen gode innspill og komme med til meg:)
Takk for raskt tilbakemelding:) Burde ha skrevet BMI i innlegget. Jeg er litt usikker på hva jeg veier akkurat nå, men tror jeg har ca. 23,5 i BMI. Det i seg selv er ikke ille, men mye er plassert rundt magen, så jeg er helt i grensen for hva som regnes som helsefarlig midjemål (fikk kommentar på det av sykepleier på jobb i forbindelse med helsesjekk, og det var ikke gøy). Og så passer ikke klærne mine helt lenger heller:(
Pussig. Jeg har en bmi på 23,8 akkurat nå og er 7-8 cm unna helsefarlig midjemål - og jeg er slettes ikke lang og slank! Kroppen er en underlig skapning. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.