I går overvurderte jeg kroppens tåleevne og har visst pådratt meg en lyskestrekk. Jeg klarer knapt å gå så vondt er det. Jeg spurte min mann, som er gammel fotballspiller, om hva jeg skulle gjøre med det og han sa hvile og lett tøy når jeg er varm (type ta en varm dusj og så tøye). Men når jeg googler på behandling av lyskestrekk så står det flere steder at man ikke skal tøye. Er det noen her som vet hva som er korrekt, og som evt. har flere gode råd?
Vær veldig forsiktig med tøyning! Det er utrolig lett å strekke opp igjen. Jeg har selv god erfaring med forsiktig opptrening med strikk, definitivt det mest effektive jeg har prøvd. Og når skaden er over kan det være lurt å vente litt ekstra, lyskestrekk er typisk en skade som blir slått opp igjen og igjen :)
Jeg er så omtrent helt fin igjen nå, men jeg merker at det fortsatt murrer litt i lysken så det er nok enkelte bevegelser jeg bør være forsiktig med fortsatt :ja: Og tøyning har jeg holdt meg unna.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.