Augustbruden sa for siden:
Er det noen brødoppskrifter her inne som faktisk smaker brød??
Jeg har lage dette proteinbrødet og det ble ikke godt:( smaker svamp rett og slett...
Savner brød... savner brød.... og savner brød....:rolleyes:
Er det noen brødoppskrifter her inne som faktisk smaker brød??
Jeg har lage dette proteinbrødet og det ble ikke godt:( smaker svamp rett og slett...
Savner brød... savner brød.... og savner brød....:rolleyes:
Georgine sa for siden:
Hvilken oppskrift brukte du?
Det finnes mange gode lavkarbooppskrifter på brød og du må nesten bare prøve deg frem, men noen smaker mer pøkk enn andre. Noen oppskrifter er veldig gode igjen.
jeg fant en oppskrift som var en blanding mellom torkil sitt proteinbrød og en annen her inne.
Jeg må ha gjort noe galt....
Har virkelig sinnsykt lyst på brød, like før jeg sprekker:(
Er det noen oppskrifter her inne som smaker som BRØD??? ikke egg og svamp....:rolleyes:
senorita sa for siden:
jeg har ikke funnet hverken pizzabunn eller brød som ikke er eggete... så derfor spiser jeg knekkebrød i stedet :p
Nannah sa for siden:
Dette brødet er mitt beste brød...synes ikke dette smaker egg...og det blir fin brødkonsistens på det:)
Nannahbrød
Endelig et brød jeg er 100% fornøyd med.
Og som jeg synes blei minst like godt som mitt vanlige hjembakte :D
Nannahbrød.
6 store egg
1 beger creme fraishe
100 g malte mandler
100g malte valnøtter
150 g malte solsikkekjerner(Møllerens)
50g hele solsikkekjerner
4ss fiberhusk
et par never kli
1pose blå tørrgjær
1ts salt
bittelitt søtt
Rør alt sammen godt i kjøkkenmaskin.
ha røren i to silikonformer (om du bruker vanlige må du smøre dem godt)
Stek på nederste rille på varmluft 160g i
60-70 min.
TrillTrall sa for siden:
Søk på søndagsbrød og finn oppskrifta på Nannahs lyse søndagsbrød - det er knallgodt og smaker ikke svampete i det hele tatt, jeg lover!
Camomilla sa for siden:
Disse synes jeg er gode :) Har ikke prøvd å lage dem som brød - men som rundstykker smaker de veldig brødaktig - og funker til alt pålegg. Nå har jeg kanskje noe mer kruskakli i enn oppskriften (4-5 ss).
Lenas grove tekaker:
lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/
helsefreak sa for siden:
Hei!
Jeg synes Nanna's snitter er kjempegode! Se oppskrift her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336&highlight=snitter
LIBBA sa for siden:
Jeg har prøvd flere lavkarbobrød, og synes Karins "mitt aller beste brød "
er det beste. (Jeg har forresten økt alle steketidene i den oppskriften med 10 min).
Det brødet anbefales på det varmeste fra meg ;) :):):).....
alexsandra sa for siden:
funker det og erstatte malte mandler med mandel mel:confused:
nå står Karins brød til avkjøling:D
LIBBA sa for siden:
Håper du liker det like godt som meg:):D
Sirius sa for siden:
Jeg kan også gå god for Karins aller beste brød! Begge frø-variantene er knallgode! Har blitt spurt om oppskriften av 3 forskjellige personer som ikke går lavkarbo, inkludert mamma :)
Mithila sa for siden:
Desse smakar faktisk ganske godt, så er heilt enig der. Eg varierer av og til med å ha litt linfrø i. Med smør og godt pålegg, funkar desse fint! :)
Det ble nydelig:D:D
er jo ikke som ferske grovbrød, men en veldig god erstatning :D
Takk Karin for oppskriften din.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.