Hva skulle jeg gjort uten dette forumet! Jeg trenger hjelp igjen... Har gått 2,5 uker på LCHF og i går fikk jeg en skikkelig jævelig hodepine midt på dagen (har gått i detalj på bloggen for spesielt interesserte), men lurer på om det kan ha med den nye dietten å gjøre? Det har jo gått over to uker, og jeg har ikke endret noe spesielt de siste dagene.. Kan det rødvinsglasset på mandag ha vært for søtt?
Jeg har jo littegranne feber og (en halv grad bare), så derfor lurer jeg på om jeg er blitt syk (men har jo ingen andre sykdomstegn).
Er fryktelig svimmel, sover heeeelt grusomt med mareritt og jeg sov hele dagen i går (da sov jeg ok, men i natt, fy fadern!!). Også er jeg veldig urolig i kroppen, litt spent liksom..
jeg har og hatt problemer med rygg og nakke, men det har jeg hatt i mange år, og aldri vært borti en slik hodepine før...
ok, drikker MASSE vann men må si jeg føler meg litt uttørka fordet, og spiser masse vitaminer til frokost (multivitamin, c-vitamin, kalsium og magnesium, omega-3 og noe sånn naturlig bær ekstrakt, acai eller noe). kanskje overkill :p
Dette er ikke spesielt behagelig!! Men etter to uker altså? Jeg trodde ketose-hodepine var i starten.. eller er jeg ikke i ketose før nå kanskje?
Joda, jeg tar magnesium, men ikke fordi jeg går på dette her. Er intolerang for melk så jeg tar cal-mag citrate fra solaray, to piller om dagen, ca 200 mg magnesium er det i det. Burde jeg øke litt? kan ta opp til seks piller om dagen...
Nå har jeg faktisk vært på ketolysesiden og kjøpt alle kosttilskuddene, så det! Håper på å få de snart så blir kanskje alt bedre :) Men er det ikke mange som går på LCHF (med så lite karb at man kommer i ketolyse) uten disse pillene?
Farris og vann hjalp meg når jeg fikk "karbohydratabstinenser", Kan være en heftig overgang for kroppen når den ikke lenger får raske karbohydrater!
Halvblandet farris og vann, da fikk jeg i meg mer salter :)
God bedring og lykke til!
Jo jeg hadde en kraftig runde med abstinenser på dag 3, men ikke noe særlig etter det.. derfor jeg lurer på om denne hodepinen kommer av dietten... men nå skal jeg følge alle tipsene deres, så blir det kosttillskudd om en uke (så får jeg klare meg med de jeg har for nå) :)
nå prøver jeg å sove litt igjen uten mye hell.. huff,d ette er ikke noe morro! kvalm, svimmel og kraftig vondt i hue.. har drukket ett glass vann med litt salt og, håper det hjelper på kvalmen. 2 ibux er nå inntatt også får vi se...
Jeg gjorde også nærmest natt til dag da jeg fikk plager med uro, rastløse bein og rykninger som gjorde at jeg ikke fikk sovnet om kvelden.
Jeg økte magnesiumdosen til 400 mg., etter råd her på forumet, og har nå sovet godt på fjerde natten:) Har byttet om tidspunktet for siste krom/kalium-dose og magnesiumdosen for at magnesiumen skal få bedre tid på seg til å virke før jeg legger meg til å sove - sikkert bare psykologisk støtte, men jeg gjør det nå likevel :p
Hodepine kan en få både av for mye vann og for lite vann. Allting skal jo være i balanse, og det er den en er ute etter å finne.....
Det er visst noe som går, flere jeg kjenner som har fått plutselig sterk hodepine, for etterpå å få frostrier nærmest... Dette har kommet og gått hos de, flere ganger i løpet av en uke.
altså nå som jeg ENDELIG føler meg bedre (har til og med vært på butikken), ble jeg plutselig skikkelig dårlig i magen, altså ikke vondt, bare, ja.. Jeg spiste noe fløte i dag som kanskje ikke var helt u-sur, men det skal vel ikke være så farlig.. noen sammenheng med svimmelhet, hodepine osv? Hun jeg bor med hadde nettopp store plager med magen i nesten en uke, men det er fire dager siden hun ble frisk... Skjønner IKKENO jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.