< Tilbake til oversikten

Kalsiumtrikset

nellie sa for siden:

Yes, det har jeg:)
Har også hørt at det skal være ekstra effektivt for lavkarbere..
Kalcium pyruvat står på vitaminlista mi.. Vet jo ikke om det funker, men skader ikke hvertfall:p

kamp sa for siden:

Jeg bruker kalsim citrate 1000mg og 200 mg i elemental form ;)

nellie sa for siden:

Broren til samboeren min bruker pyruvat i perioder og mener da at vektnedgangen hans tar helt av. Men han trener mye og spiser bra, så det er vel en sånn liten ekstra hjelp:) Han trener mye og spiser bra hele tiden, så er nok ikke helt tilfeldig.

Vibeke-67 sa for siden:

Hm, jeg tror til og med jeg har noe i skapet....

-Cilia- sa for siden:

Hm. Nå kommer jeg nettopp fra metabolismeforelesning, og jeg får ikke dette helt til å stemme. Når man spiser karbohydrater blir de som kjent brutt ned til glukose. Det som skjer inne i cellene med glukosen er at den blir brutt ned til pyruvat (prosess som heter glykolysen). Pyruvat går så inn i celleåndingen. Det jeg ikke skjønner er hvordan i all verden tilførsel av pyruvat i kosten kan føre til vektnedgang? Jeg ville ha tenkt at det var motsatt. Noen som vet? Jeg skal ha metabolisme- selvstudium i hele neste uke, kanskje jeg finner det ut da. Veldig interessant:) Kjenner jeg har valgt rett studieretning!

Megvel sa for siden:

Jeg ser i en av linkene oppe at de lurer på om det er kalsiumen i kalsiumpyrovatet som gjør at det funker.

Skal ut og få meg kalsium i dag haha.

nellie sa for siden:

Ikke vet jeg.. det brytes vel ikke ned til KALSIUM pyruvat?

Fra produktomtalen til proteinfabrikken sin type.

Les artiklen i hovedinnlegget, så får du kanskje svar på det du lurer på:)

At det brukes på den måten og at folk mener de får resultater, trenger jo ikke bety at det virkelig har noe for seg, men kan jo hende det står noe fornuftig.

-Cilia- sa for siden:

Takk for svar, skal studere :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.