< Tilbake til oversikten

Cocosa i kaffen?

KimPossible sa for siden:

Dette er kansjke et teit spørsmål (eller et spørsmål med et opplagt svar..:rolleyes:), men, dere som har cocosa i kaffen, bruker dere den med eller uten kokossmak?
Jeg får i meg for lite fett, og tenker på å prøve det.

Charlott sa for siden:

Den med! Jeg digger smaken av kokos og flesker til med den grønne cocosaen, litt kanel samt kremfløte og nyyyyter! Behøver ikke engang lebepomade etterpå! :D

Takker og bukker !:)(evt. neier)
Hørtes digg ut! :sikle:
Liker kokos-smak jeg også, så da prøver jeg den.

LanoGakkGakk sa for siden:

Å, det hørtes godt ut :)

Bra spørsmål! Jeg visste ikke engang at det var et tema. Ante ikke at det fantes både med og uten kokossmak.

Har sett flere her som har nevnt dette med cocosa i kaffen, men ikke noe om hvilken sort de har brukt.. men det er vel smak og behag, antagelig, som avgjør det. Tenker jeg prøver det tipset med kanel og fløte sammen med jeg, blir kveldskosen i kveld det! :D

Kitt sa for siden:

Her kan du lese litt om cocosa:

alexsandra sa for siden:

slenger på i tillegg spørsmål . hvordan er det og bruke i te (liker ikke kaffe) eller kakao

Kitt sa for siden:

Jeg liker den med kokossmak i frukt- te, men foretrekker den uten smak i svart te!

Kokossmaken gjør seg helt sikkert i kakao også!

Takker og bukker. Har lest bittelitt fra før, men her stod det mer som var greit å vite :)

Stine sa for siden:

jeg bruker også den med smak i kaffen, litt uvant i begynnelsen, men er nå blitt vant med det. Med en liten fløteskvett smaker det veldig godt ! Jeg sliter også med å få i meg nok fett, så dette er en grei måte å tilføre litt ekstra på.

todda sa for siden:

Hvor mye bruker dere av Cocosa i kaffen da, jeg sliter også med å få for lite fett i meg, + det anbefales Cocosa før sykling for energien sin del..

Stine sa for siden:

Jeg bruker en god ts pr kopp

todda sa for siden:

Og hvor mye bruker dere til dagen av Cocosa da..

Mellon sa for siden:

Ja takk, begge deler, er ikke vanskelig jeg :). Har i det siste bukt monie sukkerfri sirup, og da bruker jeg cocosa uten smak, bare for å ikke ha for mye smak.

Fram til nå har jeg spist 1 god Spiseskje med cocosa pr dag. Bare spist fra glasset. Men konsistensen er ikke helt i min gate, så å få tynnet ut den i kaffe/te/kakao er nok tingen.
Har ikke prøvd det enda, så jeg vet ikke hvor mye som er passelig til en kopp, men 1 ts er sikkert ikke så dumt, nei. :)

Veggpryd sa for siden:

Sukkerfri sirup...? Vet du hva den inneholder? Hvis den ikke har sukker mener jeg?

Cassiopeia sa for siden:

Kan det være denne?
I så fall er den basert på erythritol og sucralose

Mellon sa for siden:

Er nok den ja. Det er mine søte nytelse, har det ikke hver dag. Godt med cocosa med kokossmak, for da bli det litt smak i kaffen, og det liker jeg. Tar en god teskje

Veggpryd sa for siden:

Ah, splenda. :) Takk for info!

Cassiopeia sa for siden:

... og sukrin :)

lifejack sa for siden:

Funker som bare det;) Og i kokosmelkkakao er det jo en selvskreven ekstraingrediens. Blir nesten som å drikke flytende bounty:p Hm, tror det blir frokost imorgen!

todda sa for siden:

Sitter her og drikker en kopp te med Cocosa, smakte i grunnen veldig godt, brukte Cocosa Extra Virgin Coconut oil. Da blir det 3 sp hver dag på meg

LIBBA sa for siden:

Hmm...hørtes spennende ut.
Må prøves.:)

Val sa for siden:

Jeg har ikke laget dette siden sist jeg prøvde ketolyse...men dere har også sånn at olja flyter oppå kaffen? For jeg synes det var rimelig....ja, ekkelt for å si det rett ut. Hvis man har i fløte og kanel, så blander de seg med kaffen mens olja fremdeles ligger oppå?

Charlott sa for siden:

Fløten og kanelen blander seg med kaffen ja, cocosa`n legger seg på toppen. Men, det er bare å røre litt før man tar en slurk, da slipper man det :)

Stine sa for siden:

Jeg tar først skjeen med oljen,så heller jeg i kaffen . Har en fløteskvett i tilslutt .coscosaen blir etterhvert liggende på toppen av kaffen ja ,og det ser litt ekkelt ut ja :)

Veggpryd sa for siden:

Ja, det er veldig godt! En boks kokosmelk, kakao og stevia. Litt smør og vaniljepulver oppi er også kjempegodt. Smør på flesk - ja takk! :D

Kanskje sa for siden:

Hvilke butikker selger cocosa oljen?

lifejack sa for siden:

De aller fleste helsekostbutikker + div nettbutikker, bl.a.:
økosjokolade og shopping4net
Sistnevnte har den billigste Cocosa'en jeg har funnet til nå!

tjeldberg sa for siden:

Kokosmelkakao?????? Går d ann??? Oppskrift??

Har ikke smakt det, men det må da havne i "må ha det, bare må ha det" gruppen!! :cool:

edit; ser oppskrift er kommet nå, ska prøves =) leseheletrådenførstnestegang

lifejack sa for siden:

Ja, det er veldig godt! Og mektig! Det ligger et par oppskrifter andre steder på forumet også (liiiitt lat, så gadd ikke lete etter dem akkurat nå:rolleyes:), men ellers er det jo som beskrevet over bare kokosmelk + kakao + søtning + evt ekstraingredienser som vanilje/kanel etc:spisesnak

Kitt sa for siden:

SmartClub fører den også! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.