< Tilbake til oversikten

Ny her-lurer på noe

Løvemamma83 sa for siden:

Hei,
eg har tenkt å gå ned litt i vekt og vil prøve meg på lavkarbo kosthold, må innrømme at det er litt skremmende me alt fettet, men har jo skjønt at fett forbrenner fett;)

det eg lurer på: kor mange karbs pr dag bør en ligge på?
korleis veit eg at eg får i meg nok fett?

en vanlig dag ser slik ut:

frokost: 1 lavkarbo brødskiver med reke og eggesalat (me majones), og ei skive m/ italiensk salat. vatn eller grønn te me mint,søta me natreen.

lunsj: 1 lavkarboskive me italiensk salat og 2-3 skiver grâddost, 1 skive me majones og vossafår. vatn og 1 kopp te.

mellommåltid: youghurt 0%.

middag: fisk,kylling,kjøtt...masse grønnsaker t tilbehør istedefor pasta,potete og ris. Men kanskje ikkje så flink me nok fett? burde hatt en smørklatt på grønnsakene?

kvelds: en kopp te....

drikker kasnkje 1-2 liter vann pr dag, og 2-3 kopper te.

åssen ser dette ut?

kan man trene sjøl om man går på lavkarbo?

takknemmlig for svar:)

Gerd sa for siden:

Heisann og velkommen hit :D

Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den.
Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J[font=Verdana][/font]
De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket.
Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større.

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Håper du vil trives her.

Lykke til :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.