< Tilbake til oversikten

Omgangssyke og lavkarbo - trenger råd..

Seba-stina sa for siden:

Jada, har lest tidligere tråder ang dette, men ikke funnet svar på mitt spørsmål..

Jeg har fulgt en kombinert ketogen/lavkaloridiett fra spisdegslank.no siden fredag, under 25g karber pr dag. Men vet ikke om jeg er i ketose, ikke hatt hodepine, ekstrem slapphet eller rar smak i munnen som jeg hører de fleste nevner. Men gått ned 2,5kg siden forrige mandag da jeg veide meg i går morges.
I går ettermiddag/kveld fikk jeg omgangssyken som kasta over meg. Kommet begge veier i hele natt, jeg er utslitt. :( Fått i meg litt cola light, for å få vekk den ekle smaken i munnen av oppkastet. Har ikke kasta opp siden tidlig natt, men fortsatt fryktelig diarè og magekramper i ny og ne.

Det eneste som frister meg i det hele tatt er hvetebolle. :( Men om jeg spiser èn hvetebolle på 50g som jeg har liggende (omsorgsfull men ubetenksom ektemann som skulle være snill da han stakk på butikken i går kveld..), så får jeg i meg 25,05karber. Dvs rett over det som er maxgrensa mi på denne dietten pr dag! Så nå vet jeg rett og slett ikke helt hva jeg skal gjøre.. Spise en halv hvetebolle (12,525karber) for å få i meg noe eller ikke spise noe som helst? Vet jo at jeg bør følge dietten slavisk for best resultat i løpet av disse to ukene jeg følger den. (følger den fordi jeg slet med å komme meg inn på vanlig lavkarbo igjen etter nyttår, og tenkte at hvis jeg fulgte denne i 2uker så er det lettere med min vanlige lavkarbomat etterpå.) Hadde bare ikke beregnet å få omgangssyken oppi dette...

Hva ville dere gjort? Har en ferdigrett med laks og asparges stående i kjøleskapet klar til varming, men tanken på den gjør meg bare kvalm i dag :eek: Har gått ned over 1,5kg fra i går morges til i dag nå i stad. Skjønner det er mest vann altså, men lell. Effektiv slankekur :o
Hvor mye vil det ødelegge for meg med å spise hvetebolle i dag som jeg er dårlig, da? Skjønner at hvis jeg er i ketose vil jeg sannsynligvis falle ut av ketose ved å spise hveteboller (særlig om formen tar seg opp og jeg spiser mer mat senere i kveld), men sånn ellers tenker jeg? Har jo ikke hatt noen "bivirkninger" av å komme i ketose om jeg er det, så det vil vel ikke være så trøblete å komme tilbake sånn sett?

:rolleyes: Hva ville dere helt ærlig gjort?

Megvel sa for siden:

Du har omgangssyke, spis det du orker nå. Hvetebolle er ok om det er det du har lyst på. En pakke hveteboller - kanskje ikke. Så blir du bra og starter på igjen.

Seba-stina sa for siden:

En pakke hveteboller, tror du er gal jeg! :lol:

Megvel sa for siden:

Vakke det vi diskuterte :)

sylwester sa for siden:

Bolle og banan binder, samt Cola m/sukker. Ellers spis det du har lyst på. Du får muligheter til å Spise deg slank når du blir bedre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.