< Tilbake til oversikten

Tykk tomatsuppe (meieriproduktfri)

Rin sa for siden:

Jah! Dette ble et tager-hva-man-haver-prosjekt for min del. Man trenger følgende:

• ca 50 g smør/ghee (jeg tåler meierismør, så jeg brukte det)

• Noen hvitløksfedd (etter smak)

Fres hvitløk (og løk, hvis du vil ha det) i smøret. Deretter tilsettes:

• 1 boks hakkede tomater (jeg bruker landlord sin med chili)
  • 2,5 dl kokosmelk
  • 2,5 dl vann (dette ble veldig tykt, så du kan nok bruke mer om du vil ha et annet resultat)
  • 3 ss peanøttsmør (sånn som ikke inneholder annet enn nøtter og salt)
  • 1 ss sitronsaft

La alt dette pluss krydder koke i 10 minutter. Krydder står man fritt til å velge selv; jeg liker at det smaker MASSE, og er en svoren tilhenger av kanel og kardemomme sammen med chili, koriander og spisskummin i denne suppen. :) Bruker gjerne en sånn her pakke hvis jeg har funnet dem på tilbud.

Etter at det hele altså har kokt i 10 minutter, ta kjelen av plata, og mos glatt med stavmixer.

Voila! Du har, forhåpentligvis, en velsmakende tomatsuppe. :) Servér som den er, eller med bacon, kokt egg, grønnsaksbiter, hva enn du måtte foretrekke.

lifejack sa for siden:

NAM!
Har alle ingrediensene (bortsett fra peanøttsmør, men det tåler jeg ikke uansett:p), så tror sannelig dette blir middag!
Takk:)

jansen sa for siden:

Jeg synst suppen manglet noe, så jeg slengte nedi en boks med first price tacosauce HOT, å da ble jo den bedre enn toro sin tomatsuppe :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.