< Tilbake til oversikten

Fløtestekte nakkekoteletter

#1

rsy sa for siden:

Om dere ikke prøver noen eller få av oppskriftene som postes her, så synes jeg dere
skal ta frem handlelappen og forbrede dere til denne middagen. Den bare MÅ prøves:

Dette trenger du

2 nakkekoteletter
100-300g fersk sjampinjong
1 løk
1 paprika
1 vårløk
2,5 dl kremfløte
Frisk salat
Rømme

Skjær opp en halv løk og 1/3 paprika i strimler.
Skjær hver sjampinjong i fire biter.
Kutt opp en halv vårløk i ønsket størrelse
Stek nakkekotelettene på stærk varme med mye smør til de blir gyldenbrune.
Legg så i grønnsaker og sopp og stek noen fler minutter til løken blir såvidt svidd.

Legg alt dette i en ildfastform, hell over fløten, og stek i forvarmet ovn på 150-160 i
1 1/2 time. Serveres med frisk salat og rømme.

Dette klarer selv en mann...
Nydelige møre koteletter med deilig fløtesaus.... og svært lite karbohydrater!! Prøv!

(Hvis man er på vedvarende og kan tillate seg et par karbohydrater ekstra kan man
strø litt mel over formen før den går inn i ovnen. Det gir litt tykkere konsistens på
sausen).

RSy


#2

magdalena sa for siden:

Holder faktisk på å steke kottiser nå,tro om jeg skulle prøve denne?:sikle:


#3

rsy sa for siden:

Prøv, de blir sinnsykt møre... kjør 160 grader i 1 1/2 time... mye fløte og løk. Blir veldig
god smak.

RSy


#4

Nille sa for siden:

Hørtes knallgodt ut. Lagde kyllingfilet på denne måten denne uka. Nå skla jeg jammen prøve din oppkrift også !! :sikle:


#5

rsy sa for siden:

Gi meg en tilbakemelding på hva du syntes da :)

RSy


#6

Anne sa for siden:

Jeg lager ofte koteletter på denne måten, med de grønnsakene du nevner og med andre. Og det går alltid rett hjem:D

Isteden for mel som tykningsmiddel, kan jeg anbefale noen osteskiver....da og blir sausen tykkere:)


#7

rsy sa for siden:

Bra tips, og vekk med det "giftige" melet.

RSy


#8

blomkarse sa for siden:

Hadde allerede tatt opp nakkekoteletter fra fryseren, så oppskriften skal prøves!

Jeg er bare SÅÅÅÅÅÅÅ lykkeligv over at jeg har funnet dette forumet!!!:D Kommer til å bli sååå råslank og lekker til sommeren:)


#9

rsy sa for siden:

Ja, velkommen, her kommer du virkelig til å trives. Dette er et forum med kraftig
omsetning av poster, og høy kvalitet!

RSy


#10

Albertine sa for siden:

slurp
Skal prøve dette nå med kylling! :)


#11

blomkarse sa for siden:

Nå står kotelettene i ovnen, og jeg er skrubbsulten!!! Tilbakemelding på oppskriften kommer... Føler liksom at jeg svever litt idag jeg... Gleder meg til å følge dette forumet og få svar på mange spørsmål som dukker opp rundt dette med lav karbo mat kontra kalorier.. Er litt forvirret ang. endel matvarer, men får vel satt det litt på plass etterhvert..


#12

rsy sa for siden:

Og når jeg hørte at du har nakkekoteletter på gang så la jeg fire stk i microen :)
Sulten nå ja...

RSy


#13

Albertine sa for siden:

...og jeg har kylling i ovnen nå....:sikle:


#14

Iset sa for siden:

Nå står denne i ovnen. Jeg hadde i 4 fedd hvitløk i biter, 2 løk i båter, 1 paprika i strimler og masse sopp i skiver. Så blandet jeg sammen 2 dl kremfløte, 1/2 beger Tine kremost med urter og 1/2 beger lettrømme og hadde over. Strødde over masse sort pepper og litt salt.
Gleder meg!


#15

sma sa for siden:

Denne skal jeg lage i dag! :sikle:


#16

MorStine sa for siden:

Abonnere!:sikle:


#17

Yonah sa for siden:

Opp med denne! Dette skal vi ha i kveld:D


#18

Gelica sa for siden:

Dette er min aller første dag på lavkarbodiett og det har vært egg og bacon til frokost og fløtestekte nakkekoteletter står i ovnen nå.
Om jeg klarer å gå ned mine 10 kg ved å spise dette, er jeg i himmelen :-D


#19

Kanutten sa for siden:

Dette skal jeg lage i morgen. Eneste endringen blir at jeg skal krydre med litt estragon. Da blir det noe ala bernaisesmak av sausen. :sikle:


#20

lucifine sa for siden:

nå ble jeg sulten merker jeg.. :knegg:


#21

St. Cecilie sa for siden:

Ååå, nå står mine kottiser i ovnen. Gleder meg! :)


#22

Momse sa for siden:

Dytter denne litt opp, er jo sååå godt med denne slags mat :)
Blir noe ala dette til middag her i dag, med sellerirotmos til ;)


#23

Lars_P sa for siden:

Denne blir servert på redningsskøytestasjonen i Stavern i dag. Spennende å høre hva gutta sier da det er bare jeg som går på lavkarbo her... :)


#24

chili sa for siden:

Denne oppskrifta hadde jeg glemt, bra noen drar den opp igjen :)
Hva sa gutta til middagen..?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.