Om dere ikke prøver noen eller få av oppskriftene som postes her, så synes jeg dere
skal ta frem handlelappen og forbrede dere til denne middagen. Den bare MÅ prøves:
Skjær opp en halv løk og 1/3 paprika i strimler.
Skjær hver sjampinjong i fire biter.
Kutt opp en halv vårløk i ønsket størrelse
Stek nakkekotelettene på stærk varme med mye smør til de blir gyldenbrune.
Legg så i grønnsaker og sopp og stek noen fler minutter til løken blir såvidt svidd.
Legg alt dette i en ildfastform, hell over fløten, og stek i forvarmet ovn på 150-160 i
1 1/2 time. Serveres med frisk salat og rømme.
Dette klarer selv en mann...
Nydelige møre koteletter med deilig fløtesaus.... og svært lite karbohydrater!! Prøv!
(Hvis man er på vedvarende og kan tillate seg et par karbohydrater ekstra kan man
strø litt mel over formen før den går inn i ovnen. Det gir litt tykkere konsistens på
sausen).
Nå står kotelettene i ovnen, og jeg er skrubbsulten!!! Tilbakemelding på oppskriften kommer... Føler liksom at jeg svever litt idag jeg... Gleder meg til å følge dette forumet og få svar på mange spørsmål som dukker opp rundt dette med lav karbo mat kontra kalorier.. Er litt forvirret ang. endel matvarer, men får vel satt det litt på plass etterhvert..
Nå står denne i ovnen. Jeg hadde i 4 fedd hvitløk i biter, 2 løk i båter, 1 paprika i strimler og masse sopp i skiver. Så blandet jeg sammen 2 dl kremfløte, 1/2 beger Tine kremost med urter og 1/2 beger lettrømme og hadde over. Strødde over masse sort pepper og litt salt.
Gleder meg!
Dette er min aller første dag på lavkarbodiett og det har vært egg og bacon til frokost og fløtestekte nakkekoteletter står i ovnen nå.
Om jeg klarer å gå ned mine 10 kg ved å spise dette, er jeg i himmelen :-D
Denne oppskrifta hadde jeg glemt, bra noen drar den opp igjen :)
Hva sa gutta til middagen..?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.