< Tilbake til oversikten

Baconcrisp alla nachos

Makronella sa for siden:

Jeg kjøpte en ny pose bacon crisp eller baconsnacks alt etter hvilket merke. Jeg pleier prøve ha en pose i skapet til panering og slikt - av en eller annen grunn har den tendesns til fosvinne -og jeg mistenker sterk noen hankjønn i å stå bak det ;)

Uansett -da jeg kom hjem med posen ser jeg det står et tips på den -om å varme den opp i ovn, og jeg får en ide......Hva med ha den sammen m kjøttdeig og ost og lage nachos-variant.

[CENTER][/CENTER]

1 pakke kjøttdeig stekes. Ha i oppkuttet purre og paprika, 1 ts spisskum 1 knivodd hver av chilipulver og hvitløkpulver og 1 ts paprikapulver.

[CENTER][/CENTER]

En ildfast form smøres i bunnen med philadelphia ost og baconsnack over før kjøttdeig legges oppå der igjen - baconsnack på toppen igjen -før det hele dekkes med revet ost.

[CENTER]

[/CENTER]

La det hele få 15 -20 min ved 200 grader i ovnen - til osten er smeltet og lett gylden.

[CENTER][/CENTER]

Server med salsa og guacomole

[CENTER][/CENTER]

Retten er skikkelig god - knaser av baconsnacken, men jeg finner fort ut at jeg neste gang vil droppe det nederste laget med baconsnack -det blir litt seigt. Er nok og lurt å luke ut de bitene som i utgangspunktet er harde -pleier være noen av de i en slik pose.

Dag 2 oppdatering : Hadde en rest av dette til frokost - baconsnacken egner seg dårlig til gjenoppvarming -I dag var alle bitene seige, men resten smakte godt og bitene var lett å plukke ut

AntoniaM sa for siden:

Jeg hadde en variant av denne i går. Brukte imidlertid revet blomkål (jukseris) m/litt olje, salt og pepper i bunnen og hadde også i et lag med løk/sjampinjong mellom blomkålen og kjøttdeigen.

Baconcrispen egner seg best som "topping", ja og den blir heller ikke særlig god etter oppvarming i mikro'en dagen derpå.

Fluffy79 sa for siden:

Det der MÅ jeg bare prøve :D Tusen takk for tips :)

todda sa for siden:

Denne skal prøves på lørdag ja, nam nam.. :)

crystall sa for siden:

Noe a la dette hadde vi også for en stund siden, kjempegod helgemat! :D
Var litt skeptisk til sambos forslag til å begynne med, men det var jo helt supert!

Benzo sa for siden:

Jeg pleier å lage noe tilsvarende, men har ikke smøreost i bunnen, mine chips blir ikke seige.

Bøtt sa for siden:

:)Smart:D
Dette må da prøves en gang:)

Kanskje sa for siden:

Hva er denne bacon greien laget av? Svor?

frøken sa for siden:

jepp:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.