< Tilbake til oversikten

Egg i muffins form (bilder)

Makronella sa for siden:

Lena Beatrice postet for en tid siden Artig med egg . I oppskriften hun linket til var det brukt egg og spekeskinke. I dag letet jeg i kjøleskapet etter passe lunsj da jeg husket på hennes innlegg - og dermed var lunsjen bestemt.

Jeg fisker frem min silikonform til muffins -kler to av hullene med skinke -har ikke spekeskinke så vanlig får holde.

[CENTER][/CENTER]

Knekker et egg ihver skinkeform. Jeg kutter litt i plommen - liker ikke flytende eggeplommer, aner ikke om den vil være flytende men tar ingen sjanser.

[CENTER][/CENTER]

I ovn ved 200 grader -men jeg ser fort at 8 min som står i oppskriften ikke holder her -må opp i 12 før egget er fast. Skineken som er over egget ser litt mørk ut , men er fult spis bar

[CENTER][/CENTER]

Morsom vri på to egg - har oen skiver paprika og agurk på tallerkenen og topper det hele med en skje tatziki.

[CENTER][/CENTER]

Utrolig lite som egentlig skal til før gjøre to egg mye sprekere, og jeg føler at jeg virkelig har hatt en skikkelig gourmet lunsj :)

Nero sa for siden:

Ser utrolig godt ut, dette må prøves :)

Lurer på om det funker å steke dem i micro`n??

Nurve sa for siden:

Dette må prøves, ser kjempegodt ut :-)

swimzy sa for siden:

Kult, dette må prøves imorgen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.