Student84 sa for siden:
hei! jeg er helt ny innen lavkarbo-kosthold, og lurer på om det er greit å drikke cola zero/cola light?
Student84 sa for siden:
hei! jeg er helt ny innen lavkarbo-kosthold, og lurer på om det er greit å drikke cola zero/cola light?
Kitt sa for siden:
Vel, de lærde strides!:p
Søtningstoffene er jo ikke sunne og selv om det ikke kan bevises sies det at de kan gi/opprettholde søtbehovet.
De kan også trigge kroppen til å tro at den får sukker og frigjør insulin (bare hørt her, aldri sett bevist i forskning)!
For noen hindrer det vektnedgang, sier de!;)
Så det er opp til deg! Om du har det bra, lite søtsug og vekten går nedover, så bare drikk i vei. Gjerne med noe vann innimellom, da!;)
Stopper vektnedgangen opp, kan du jo se om det kan være brusen! Den har aldri hindret meg!:)
Student84 sa for siden:
takk for svar!!!!:) synst jeg får dekket søtbehovet mitt med lightbrus,så det er jeg glad for!!:)
Kitt sa for siden:
Greia er at da har du jo et søtbehov, og det kan kanskje forsvinne helt om du kutter ut den søte brusen!;):p:)
Men du må ikke!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.