< Tilbake til oversikten

Hvilken kokebok anbefaler du?

kirami sa for siden:

Jeg er på utkikk etter en illustrert kokebok med enkle hverdagslige retter der jeg kan hente inspirsjon og ny matglede. Min rettning er i utganspungtet ketolyse, men kommer til å øke karboinntaket litt når jeg er ferdig med vekt nedgang. Kommer fortsatt til å spise lavkarbo, men ikke så restriktivt som ketolyse. Noen tips? Har sett på flere bøker her på nett, men er usikker på hvem jeg skal kjøpe:)

Rin sa for siden:

Jeg synes Sofie Hexebergs "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" (eller hva den nå het) er veldig fin. Bredt utvalg oppskrifter, lite sære ingredienser, og veldig fin bok sånn i det hele tatt. :)

Modezty sa for siden:

Enig med 157 cm.

Kjøpte kokeboka til Hexeberg forrige uke. Noen av oppskriftene har jeg vært borte i tidligere, men synes alt i alt at det var en koselig og fin kokebok. Har allerede prøvd noen av oppskriftene - og tror den blir flittig brukt fremover også :)

kirami sa for siden:

Var å så på bøker i dag og r enig med dere:) Den boka var kjempefin:D Eneste jeg savna i den var at det sto på hver oppskrift hvor mange karboer det var i retten/posjonene. Sto i innledningen at rettene var basert på folk som lå på 30-50karboer om dagen, så da er jo det litt mye for meg siden jeg tenkte å satse på ketolysekuren i alle fall til jeg har gått ned jeg skal. Men etter det, kommer den boka til å være helt suveren:D KJøpte LCHF oppskriftsboka til Dr. Dahlqvist så lenge. Der sto det hvor mange karber det var i vær rett, fine bilder og så ellers både fin og flott ut:)

crystall sa for siden:

Jeg syns denne er veldig fin :)

nonta sa for siden:

Jeg også! Enkel og grei, men likevel inspirerende :love:

Supera sa for siden:

Jeg kan også anbefale denne. :ja:

kirami sa for siden:

Sukk, ser ut som om det kommer til å bli flere kokebøker på meg etterhvert ja:P

Hvordan er boka til skaldeman? Er det med bilder og sånn i, eller bare skrift?

Supera sa for siden:

Med bilder. :snill:

BlirFjong sa for siden:

Signerer Skaldeman sin, den er super :)
Til jul fikk jeg også "Matglede med Lavkarbo" Veldig fornøyd med de rettene jeg har prøvd derfra så langt, og veldig enkelt og greit forklart. Litt sære ting og litt vanlige ting, hehe ;)

Supera sa for siden:

Skaldeman-kokeboka har ikke mange uvanlige råvarer, hvis jeg husker rett. Jeg låner den bort akkurat nå, så jeg kan ikke sjekke.

kirami sa for siden:

Høres bra ut detta:) Kjøpte meg en bok for en tid tilbake, men der var det bare ymse merkelige saker som skulle være i rettene... så godt ut og smakte sikkert supert, men jeg har ikke økonomi til å kjøpe inn ingredienser for flere hundre kroner hver gang jeg skal lage meg middag liksom:P Men takk for mange supre forslag:) Nå vet jeg hva jeg skal ønske meg til busdagen min:P

kirami sa for siden:

Og der var jaggu skaldemans kokebok på plass:) Smatt innom en bokhandel for å kjøpe formelbok til mattamatikk, men det først jeg så når jeg kom inn, var skaldemans bok på salg:) Måtte jo bare kjøpe den da:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.