< Tilbake til oversikten

Morgenstund

Deanna sa for siden:

Som en del av slanking, lavkarbo og kostomlegging har jeg bestemt meg for at nå skal ting handle om MEG. Jeg skal finne balansen både i kropp og sjel, og skal prioritere meg selv foran jobb. En liten men stor ting jeg da gjør, er at jeg står opp og spiser frokost. I stedet for å løpe avgårde til jobben og spiser et knekkebrød med ene hånda mens jeg forbereder dagen med andre. I stedet for å tygge knekkebrød i ene munnviken, og svare på ti millioner spørsmål fra kolleger og elever med andre munnviken. I stedet spiser jeg frokost. I dag sitter jeg fredelig for meg selv og spiser lavkarbolapper med salami og brie. Jeg har kaffe og P3Morgen. Jeg har lavkarbo.no som inspirerer meg og hjelper meg til å holde fokus. Jeg har ei flaske vann, og vurderer faktisk en tur på do før jeg drar på jobb (luksus! vanligvis venter jeg til sommerferien!).

Morgenstund er i grunn fryktelig lite tull i grunn.

Bøtt sa for siden:

Fin lesing,så flott du tenker på deg selv litt og tar deg tid:)Det glemmer vi ofte .

Deanna sa for siden:

Jeg tror nok at stress og måltider i farten er mye av skylden til overvekt, i alle fall for min egen del. Og etter noen tunge år med depresjoner og tøffe tak, så føles det godt å gi litt faen og gi meg selv en stille stund.

Gerd sa for siden:

Slike stille morgenstunder er GULL verdt :ja:

Hold på de, og nyt de :D

Deanna sa for siden:

Det funker med unger også. Jeg har barn (7 og 5) annenhver uke, og det har vært fryktelig stress og mas og ingen tid til frokost. Det er jo bare å stå opp tidligere. Noen ganger er løsningen så håpløst enkel og komplisert. :)

fjanni sa for siden:

HAHAHA! Venter til sommerferien! Livet som lærer. Jeg skal la vær å si, at du iallefall har lang sommerferie. For da får jeg alltid så mye pepper om hvor mye som skal gjøres, forberedes og rettes av mine andre lærervenner!

Deanna sa for siden:

Da skal du prøve å være lærer og mene at lærerne har for lang sommerferie. Da snakker vi pepper. I fjor hadde vi 9 uker?! Pluss to uker streik før det?! Jeg går på veggen av sånt. Og så for å være sikker på at kontrasten er stor nok, så har vi 43,5 timers arbeidsuke. Det er jo da vi forbereder og retter og hva vi nå gjør. Ikke i sommerferien.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.