Som en del av slanking, lavkarbo og kostomlegging har jeg bestemt meg for at nå skal ting handle om MEG. Jeg skal finne balansen både i kropp og sjel, og skal prioritere meg selv foran jobb. En liten men stor ting jeg da gjør, er at jeg står opp og spiser frokost. I stedet for å løpe avgårde til jobben og spiser et knekkebrød med ene hånda mens jeg forbereder dagen med andre. I stedet for å tygge knekkebrød i ene munnviken, og svare på ti millioner spørsmål fra kolleger og elever med andre munnviken. I stedet spiser jeg frokost. I dag sitter jeg fredelig for meg selv og spiser lavkarbolapper med salami og brie. Jeg har kaffe og P3Morgen. Jeg har lavkarbo.no som inspirerer meg og hjelper meg til å holde fokus. Jeg har ei flaske vann, og vurderer faktisk en tur på do før jeg drar på jobb (luksus! vanligvis venter jeg til sommerferien!).
Morgenstund er i grunn fryktelig lite tull i grunn.
Jeg tror nok at stress og måltider i farten er mye av skylden til overvekt, i alle fall for min egen del. Og etter noen tunge år med depresjoner og tøffe tak, så føles det godt å gi litt faen og gi meg selv en stille stund.
Det funker med unger også. Jeg har barn (7 og 5) annenhver uke, og det har vært fryktelig stress og mas og ingen tid til frokost. Det er jo bare å stå opp tidligere. Noen ganger er løsningen så håpløst enkel og komplisert. :)
HAHAHA! Venter til sommerferien! Livet som lærer. Jeg skal la vær å si, at du iallefall har lang sommerferie. For da får jeg alltid så mye pepper om hvor mye som skal gjøres, forberedes og rettes av mine andre lærervenner!
Da skal du prøve å være lærer og mene at lærerne har for lang sommerferie. Da snakker vi pepper. I fjor hadde vi 9 uker?! Pluss to uker streik før det?! Jeg går på veggen av sånt. Og så for å være sikker på at kontrasten er stor nok, så har vi 43,5 timers arbeidsuke. Det er jo da vi forbereder og retter og hva vi nå gjør. Ikke i sommerferien.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.