< Tilbake til oversikten

Kan man spise for mye fett?

Millsi sa for siden:

Jeg har fått sånn dilla på eggemelkk og føler jeg kan drikke kun det :p

Drakk en i morges med 50g smør og 2 eggeplommer og har såå lyst på en nå. Har spist egg og bacon og laks løpet av dagen (selvsagt med grønt ved)

Mellon sa for siden:

Vet ikke jeg altså, men hvor mye tror du dette utgjør iløpet av en dag? Jeg spiser nærmere 200 g fett til dagen jeg. Har hørt at man kan spise ubegrenset med fett så lenge karbo nivået er under 70 g dagen. Jeg har i dag hatt to kopper med kaffe, fløte og en ts cocosa jeg. Har hatt hjemmelaget squash lasagne til middag, med ostesaus av fløte og så hadde jeg egg og bacon til frokost, har ikke bekmret meg for fettmengden i dag, tror jeg ligger på ca 150- 160 g i dag

Millsi sa for siden:

Okey,jeg ligger vel under så mye tror jeg. Kanskje 150 g eller noe tilsammen. Laks er jo en fet fisk..

girlish sa for siden:

Jeg har også lurt på d samme. Jeg har spist lavkarbo nå i litt over en mnd men har ikke gått ned i vekt. Jeg ligger under 20 g karb om dagen men spiser sikkert rundt 2000 kalorier om ikke mer. er 157 og veier 63 kg og vil ned til 55. Bør jeg kanskje kutte litt på kaloriene?

Megvel sa for siden:

Søk på "kutte kalorier" i søkevinduet og så slipper vi å ta den her. Iallefall så vil jeg anbefale at du velger en filosofi og leser boka! Bibliotekene har den.

girlish sa for siden:

Takk for svar Megvel :) Skal sjekke på "kutte kalorier" :)

Nerthus sa for siden:

Noen fortalte meg at hvis du får "dilla" på noe - så bør du redusere inntaket av det... det er også blitt min erfaring, fordi jeg har fått dilla på cappuchino-smoothie og drikker flere og flere pr dag. Har vært uten en uke nå og føler meg mye "lettere" i kroppen.

JA du kan spise for mye fett. Jeg tror at når du får dilla på noe så er det ikke bra, prøv feks å spis for mye entrecote eller laks - inntaket vil stoppe seg selv naturlig. Drikking av fett som feks eggemelk er lettere å få i seg, og det er lett å få i seg for mye fordi - jeg tror - at kroppen ikke klarer å registrere at den har fått "nok" på samme måte som når du spiser mat som er naturlig feit.

Dagens filosofiske øyeblikk dette hehe. Så mitt råd - BEGRENS deg! Og merker du at du bare craver etter mer - anbefaler jeg å kutte det ut dessverre :(

Lillemy71 sa for siden:

Som vanlig kloke ord fra deg Nerthus og jeg kan ikke annet enn å signere på det du skriver :ja:

sylwester sa for siden:

Siden du går for LCHF så er det vel ikke noe grenser, men jeg ville nok ha passet på proteininntaket mitt i ditt tilfelle :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.