< Tilbake til oversikten

Hvordan lager jeg lavkarbo Tandori chicken?

Kanskje sa for siden:

Jeg trenger hjelp til å lage noe som jeg synes er kjempegodt, nemlig TANDORI CHICKEN !! :D

Men, for å lage det, så trenger jeg en marinade, og krydderblanding til sausen.

Jeg har kjøpt et glass med noe som heter Tandori krydder, men vet ikke om det kan brukes. Og evt om det skal brukes i marinade eller saus.

• Hvilke krydder bruker jeg til marinaden, og bruker jeg olje eller smør?
    [color=purple][/color]
  • Hvilke krydder bruker jeg til sausen, og hvordan lager jeg sausen?

Håper noen kan hjelpe meg, jeg har søkt, men finner ikke helt svarene jeg trenger.

:)

Imp sa for siden:

Nå lagde jeg denne tråden. Er så god. Du bare måååå prøve! Jeg vet det står tikka masala, men kyllingen stekes i tandoorikrydder og er helt nydelig.Hvilket merke er krydderet du har kjøpt? Vi bruker Rajah!

Kanskje sa for siden:

Hjelpe meg, dette var omfattende ! hehe.

Jeg er vant med toro sin pakke jeg , marinade, saus og ris, alt i ett løsning ...:rodme:

Så jeg trodde man liksom kunne lage noe slikt selv også uten alle mulige "rare" greier oppi :rodme: . Jeg må nemlig ta meg sammen og passe matbudsjettet, tusenlappene forsvinner veldig fort når jeg er i butikken og handler. Bruker jo så masse mer nå enn før.

angående krydderet så er det et sånnt vanlig krydderglass med blå kork, og så står det tandori krydder på, med en rød runding på etiketten. kjøpt på coop extra.

Bonitta sa for siden:

Jeg tar et beger creme fraishe, heller oppi en hel haug med tandori masala-krydder.
Legger rå kyllingfilèter i en ildfast form, og heller CF-blandingen med krydder over.
Strør over masse revet ost.
Stekes på 200 grader midt i ovnen, i ca. 1 time.
Det er vanvittig godt!!

sweeti sa for siden:

Du kan prøve creme fraishe eller seterrømme/naturell yoghurt. Se an hvilken som har lavest karbo innhold. Ha i tandoori masala, og litt olje. Krydre med salt og pepper evt. paprika etter smak. stekes i ovnen. lag en salat ved siden av. Bon apettit. Kok ris til de som spiser det.

Imp sa for siden:

Men den oppskriften vår er egentlig veldig enkel. Det man trenger er masse krydder, og når du har det i hus, holder det lenge. Dessuten kan du handle poser med krydder på innvandrerbutikker, og de er billige og varer lenge!
Og når du har laget sausoppskriften, kan du fryse den ned i minst fem bokser (da holder en boks til en familie på to voksne og to barn), og bare ta opp dagen før du skal ha middag. Varm sausen, stek grønnsakene i ovnen og kyllingen i panna i tandoorikrydder...dette er noe av det beste mannen og jeg får, for ikke å snakke om sunneste.

sølvi karin sa for siden:

Kanskje verdens beste tandorisaus?

1-2 ts tandori krydder
1-2 ss olje
1/2 hønsebuljongterning
1 1/2 dl vann
2-3 dl creme fraiche

olje og krydder stekes litt før ein har oppi vann og buljong terning, når dette har kokt opp tar ein oppi creme fraiche :)

me pleie å marinere kyllinglår i ein blanding av 5 dl yoghurt og 2-3 ss tandori krydder og lar det ligge et par timer. stekes i ovnen i ca 30 min.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.