< Tilbake til oversikten

kan jeg spise lavkarbobrød på lavkarbo (ketolyse)

Kanskje sa for siden:

Når man går på ketolysekuren, kan man da spise de ulike variantene av brød /knekkebrød som jeg finner oppskrifter på? Sitter og sikler over Nannahs oppskriftstråd :), finner så masse godt, og der er jo også masse ulike brød oppskrifter. De inneholder f.eks fiberhusk, kli, solsikkekjærner, sesamfrø, mandelmel osv ..

SLik jeg har forstått det så skal man ikke spise brød. Men er dette brød man kan spise siden de står på lavkarboforumet? Og de inneholder jo ting som er lett å skaffe også ....

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614&highlight=coleslaw

dere kan jo se noen eksempler her, så kansje det er lettere å svare :)

Carisma sa for siden:

Det står i de fleste oppskriftene hvor mange karbohydrater de inneholder, enten pr 100g, eller pr stk. Så må du regne det i det daglige inntaket. Et annet tips er som regel å sjekke filosofi-boksen til den som har lagt ut oppskrifta, har den ketolyse som filosofi er det som regel safe.

Kanskje sa for siden:

Det står LCHF. Jeg er ikke helt sikker på hva det er, blir det det samme som ketolysekuren, eller mindre strengt? kan jeg bruke brødene da?

Gerd sa for siden:

Du må finne ut hvor mye karber det er, så må du ev. telle med de karbene i dagens inntak.
Du må sjekke om ingrediensene er tillatt på kuren.
Se på oppskrifta på brød i boka. ( så får du en pekepinn)

Men du MÅ ikke spise brød altså.

Personlig var slike erstatningsbrød, og nøtter, frø vektbrems for meg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.