Jeg er i dag i en situasjon familiemesig med sykdom som gjør at jeg ikke har matlyst...Jeg følger ketolyse metoden, og er og har vært i ketose den siste uken, men i går skjedde det noe dramatisk i familien sykdomsmessig,som og gjør at matlysten ikke er tilstede, vil jeg falle ut av ketose om jeg IKKE spiser, dvs, bør jeg ta en slukr og 5 av fløte eller noe for å VÆRE der ???????
Nei du faller ikke ut av ketose ,det gjør en jo baare vist en spiser for mye karbohydrater.Lite inntak av mat feks.de som drikker pulverkurer havner ofte i ketose fordi inntaket blir for lavt.
Så tror nok ikke du skal være redd for det.
Eneste som er at vekten kan stå stille,det gjorde den med meg en tid der jeg ikke hadde så mye matlyst.
Man er i ketose selv om man ikke spiser. Faktisk er de fleste mennesker i ketose mange ganger i løpet av livet pga dette, f.eks ved omgangssyke o.l. MEN, husk at i krise trenger man ekstra energi å gå på. Så forsøk å spise noe, selv om det ikke frister.
skjønner ikke en pøkk, i går på dagen, i ketose ( stixen sier det ) i går kveld...UTE.....I formiddag i ketose, nå i kveld ute....
MAT i dag :
Baconsurret kylling stekt i fløte ( kremfløte )
brokkoli og blomkål.
I fløten hadde jeg ca 2 ss bretagne pulver...... Var det DET som tok meg ut ?
samt i kveld, grønnsaker i dip
Formiddag? Eneste gangen du kan stole på resultatet er ca to timer etter siste måltid på kvelden. Å måle på andre tidspunkt er bare å kaste bort stix.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.