< Tilbake til oversikten

Hva er det i kyllingkjøttdeig fra rema??

ninasov sa for siden:

lagde kyllingkjøttboller av kyllingkjøttdeig fra rema, og der fant jeg mange harde biter inni da jeg spiste... nesten som bein... var ikke mulig å tygge klumpene, og den ene klorte meg på an måte i halsen da jeg skulle svelge den... til slutt klarte jeg ikke å spise mer... dumme meg kjøpte jo 2 pakker, men jeg er altså lite lysten på å lage noe av den andre når den første var så ekkel... :mad:

Carisma sa for siden:

Nesten som? Det var nok bein :ja: I kyllingkjøttdeigen går alt som ikke kan brukes til andre ting, så brusk og bein er det endel av. Alt blir nok ikke malt like fint.

langaard sa for siden:

Å FYDDA:eek::eek:

ninasov sa for siden:

uff... hvorfor gjør de det da? er jo farlig å spise bein da... siden det ikke blir godt nok malt opp mener jeg... kan jo skjære oss på innsiden da... nei, dette var siste gang jeg kjøpte kyllingkjøttdeig, og den andre pakken her som ligger i frysen, den går nok i bosset tenker jeg...:mad:

martefie sa for siden:

kjøttet er vel MUP, maskinelt utbeinet kjøtt. da kan det komme med litt bein ol. Jeg holder meg personlig langt unna alt det står det på.

TrillTrall sa for siden:

Jeg gjør som Martefie - spiser rett og slett ikke kyllingkjøttdeig. Ikke kjøttboller eller kyllingpølser heller. Kun ren kylling. Det er alt for mye guff i slike kyllingprodukter.

aslaug sa for siden:

Jeg holder meg også langt unna Muk!!!:eek:

ninasov sa for siden:

ja, det skal jeg også heretter... for dette var ekkelt!

nellie sa for siden:

MUK evt;)

LanoGakkGakk sa for siden:

På landet kalt: MØKK! ;)

nellie sa for siden:

Synes kyllingkjøttdeig er okei til sitt bruk... MUK eller ikke MUK:p

Fofa sa for siden:

Wow...det visste jeg ikke...
Har ikke funnet noe sånt i den jeg har spist. Men bare det å vite nå at det er der... hmm:rolleyes:

senorita sa for siden:

lag din egen kjøttdeig? :P kjøpe kyllingfilet og lag!! :D

Iset sa for siden:

Jeg har også fått bein og dritt i alle kyllingkjøttdeigene jeg har spist, så jeg kjøper det heller aldri. Grusomt ekkelt.

Kitt sa for siden:

Det står Kvernet KJØTT av kylling(70%) og kalkun(30%) på pakken fra Rema. Må de ikke opplyse om det om det er MUK?

Kanutten sa for siden:

Jeg spiser heller ikke kyllingkjøttdeig.. Synes den er meget usmakelig...

Licota sa for siden:

Tror ikke de må det, nei. Personlig ser jeg ikke problemet med MUK - jeg syns det er bra at alt av kjøtt blir brukt og ikke går til spille. :)

TrillTrall sa for siden:

Alt av kjøtt ja... I MUK er det beinmarg, bindevev og beinbiter og guderne vet hva... Har selv laget kjøttdeig av restene av et hjorteslakt hvor både fett og sener og kjøttslintrer gikk i kverna, men det blir noe annet synes jeg. Disse kyllingproduktene smaker da heller ikke godt etter min mening.

Kanutten sa for siden:

:ja: Helt enig.. Det er noe som ikke smaker helt ok..

fjanni sa for siden:

Det værste med kyllingkjøttdeig er vel hvordan det lukter når du tar høl på pakka! Fiiiis!

marjusen sa for siden:

men slik er det med alt. er vel den gassen dem bruker så kjøttet holder seg bedre:)

Kanutten sa for siden:

Gass??? er det ikke nok med vakumpakking??

Det ble jo ulovlig med denne rødfargen som bevarer kjøttet lengere...

aslaug sa for siden:

hi hi:D:D

Licota sa for siden:

Jeg vet det. Men jeg syns fortsatt ikke det er noe problem. Benmarg, bindevev og brusk er helt naturlig i en skrott, og det er neppe særlig skadelig å spise det. Vi produserer nok søppel som det er i verden, så jeg syns det er utmerket at man prøver å få brukt så mye som mulig av dyrene vi spiser.

Lissi80 sa for siden:

Kjøper stadig kyllingkjøddeilg på Rema vi..Fra Solvinge (?) Aldri opplevd bein i våre..

HenrikBooe sa for siden:

Enig der! Lukter rett og slett forferdelig! :)

Pøsh sa for siden:

Jeg har kuttet ut Solvinge sine produkter. Finner små ben både i kjøttdeigen og salatkyllingen. Var noe med et egg engang også, så da ga jeg meg.

bittersweet sa for siden:

MUK-"kjøtt" skal(!) merkes, for det er ikke definert som kjøtt... :)

Bonitta sa for siden:

Har aldri skjønt at folk makter å spise kyllingkjøttdeig. Alt ekkelt og uspiselig på kyllingen havner jo oppi kværna som maler deigen GRØSS
Den største søppelmaten man kan få kjøpt er denne kjøttdeigen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.