lagde kyllingkjøttboller av kyllingkjøttdeig fra rema, og der fant jeg mange harde biter inni da jeg spiste... nesten som bein... var ikke mulig å tygge klumpene, og den ene klorte meg på an måte i halsen da jeg skulle svelge den... til slutt klarte jeg ikke å spise mer... dumme meg kjøpte jo 2 pakker, men jeg er altså lite lysten på å lage noe av den andre når den første var så ekkel... :mad:
Nesten som? Det var nok bein :ja: I kyllingkjøttdeigen går alt som ikke kan brukes til andre ting, så brusk og bein er det endel av. Alt blir nok ikke malt like fint.
uff... hvorfor gjør de det da? er jo farlig å spise bein da... siden det ikke blir godt nok malt opp mener jeg... kan jo skjære oss på innsiden da... nei, dette var siste gang jeg kjøpte kyllingkjøttdeig, og den andre pakken her som ligger i frysen, den går nok i bosset tenker jeg...:mad:
Jeg gjør som Martefie - spiser rett og slett ikke kyllingkjøttdeig. Ikke kjøttboller eller kyllingpølser heller. Kun ren kylling. Det er alt for mye guff i slike kyllingprodukter.
Alt av kjøtt ja... I MUK er det beinmarg, bindevev og beinbiter og guderne vet hva... Har selv laget kjøttdeig av restene av et hjorteslakt hvor både fett og sener og kjøttslintrer gikk i kverna, men det blir noe annet synes jeg. Disse kyllingproduktene smaker da heller ikke godt etter min mening.
Jeg vet det. Men jeg syns fortsatt ikke det er noe problem. Benmarg, bindevev og brusk er helt naturlig i en skrott, og det er neppe særlig skadelig å spise det. Vi produserer nok søppel som det er i verden, så jeg syns det er utmerket at man prøver å få brukt så mye som mulig av dyrene vi spiser.
Har aldri skjønt at folk makter å spise kyllingkjøttdeig. Alt ekkelt og uspiselig på kyllingen havner jo oppi kværna som maler deigen GRØSS
Den største søppelmaten man kan få kjøpt er denne kjøttdeigen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.