Etter at jeg begynte på lavkarbokur, har jeg fått kjempetørr hud. Spesielt hendene er knalltørre og sprekker sund, og ellers på kroppen får jeg hvite, tørre fartsstriper når jeg klør på huden. :rolleyes:
Er det vanlig i forbindelse med en sånn diett, eller er det tilfeldig? Flere som har opplevd det? :confused:
Da spiser du kanksje ikke nok fett i maten - eller drikker nok ? :snill:
Lavkarbo ala Ketolyse er sterkt vanndrivende. Det er viktig å DRIKKE MASSE og få i seg det gode FETTET.
Som tilskudd av fett anbefales Udo's Choice, Cocosa eller f.eks. MCT olje. Bruk oljer og smør i matlaging .... Du bruker rømme og sånn har jeg lest, - og ost, men det er ikke fett nok ....
[font=Verdana][/font]
En god fuktighrtskrem kan hjelpe sånn med en gang. Apoteket har fått flere gode nå. Husker ikke navnet, men jeg mener den jeg prøvde sist var A-derma eller noe sånt...
[font=Verdana][/font]
Håper du finner en løsning !!:)
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana][/font]
Hmm...:rolleyes: Jeg synes da jeg spiser mye smør også, og bruker olje til steking. Tenkte faktisk å kutte ned på fettet nå, for jeg har ikke gått ned noe til nå i den 2. slankeuka. Åssen gjør jeg dette da? Må jeg velge mellom å se ut som en slank sviske eller en feit plomme, liksom? :geip:
RAGNA: Et naturmedisinsk prinsipp sier at man som regel ser en forverring av et problemområde før man ser en forbedring. Så det trenger ikke bety at du gjør noe feil, men at kroppen er i forandring. VIPS så blir det bedre! :D
Men vann, avokado, extra virgin olivenolje, rapsolje, linfrøolje, oliven, mandler, peanøtter, cocosa, og LITT smør til steking = innvortes balsam for huden.
har du noen gang prøvd Ceridal(lipogel) den er skikkelig bra altså,,er for vanskelig og tørr hud..kan og brukes som kuldekrem..kjempe fin som håndkrem(helst på kvelden,er litt feit)..kan anbefales på det sterkeste altså....kan kjøpes på apoteket ihvertfall:)
Jeg har også merket at jeg er veldig tørr i huden, det kan også skyldes årstiden vi er inne i med kulde og masse klær på kroppen etc. Jeg har på følelsen at jeg "bader" i krem om dagen, det er ikke så veldig gøy....
Den kjøpes i helsekosten og er dyr ja. Koster ca 250 kr for en flaske på 500 ml. Det spørs jo hvor mye du tar. Min varer ikke mange ukene pga mengden jeg bruker, men jeg MÅ ha den. Prøvde meg uten da jeg gikk på skolen pga dårlig råd, men den tørre huden ble verre og verre, helt til jeg måtte begynne på den igjen. Tok en uke så var huden helt babymyk igjen.
Et lite tips dersom du må ta større doser enn det som står (det står 1 ss daglig, men jeg må ta 4. Har prøvd med 3, men da blir huden litt tørr igjen):
Ha den i en smoothie, så kjenner du ikke smaken. Jeg har hele dosen i morgensmoothien min. Den smaker ikke akkurat grusomt, men jeg liker den ikke.
Hvor finner man vannløselig Q10? Har aldri sett det som eget produkt på helsekosten... Tips? ;) :klem:
Jeg har så tørr hud nå, det flasser i hele ansiktet. Vet det kommer av at jeg ikke har hatt Lipolar (blanding av omega 3 og 6) på en god stund... :o
Men jeg ante ikke at Q10 er gunstig i forhold til huden. Jeg har tenkt på å kjøpe det fordi det kan hjelpe på vektnedgang, men hvis det er så lite opptak fra tabletter er det jo å hive penger ut av vinduet...
Det er omvendt med meg etter jeg begynte på kavkarbo. Jeg har alltid hatt tørr hud på vinteren, men etter omlegging av kosten er den blitt mye bedre.
Mitt problem er løs halshud etter vektnedgang. Hvordan stramme opp den igjen???? Ser jo snart ut som en kalkun jo...:eek:
Nå er det kaldt på østlandet, og kuldekremer har aldri funka for meg. For 10 dager siden tok jeg litt Cocosa Virgin og smurte i ansiktet, halsen og på hendene før jeg gikk ut. Det luktet litt kokos de første minuttene, men pytt. Har fått veldig myk hud av det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.