Millsi sa for siden:
ja,det lurer jeg på :)
Millsi sa for siden:
ja,det lurer jeg på :)
nellie sa for siden:
Ja, det kan man:)
Noen opplever til og med at de blir gravide raskere når de er i ketose. Eller gravid i det hele tatt etter lang tid med prøving..
Millsi sa for siden:
Takk for raskt svar. Det anbefales vel ikke under svangerskapet? Da mer fedonkost?
nellie sa for siden:
Det er vel ikke forsket på, så da kan det vel heller ikke anbefales hverken den ene eller den andre veien:) Fedon er flott under graviditet.
going down sa for siden:
Jeg var i ketose da jeg ble gravid:)
Supera sa for siden:
Som nellie sier så er det ingen forskning på det, men jeg synes det er rart hvis ketose skal være skadelig. Det er jo folkeslag som lever i ketose så godt som hele livet og ketose er ganske så naturlig for kroppen. Dr. Sofie Hexeberg anbefaler at man øker 10 gram karbohydrat for hver måned av svangerskapet slik at man ender på ca 100g.
MEN hvis du fortsatt går ned i vekt, så vil jeg ikke anbefale det. Så lenge du er i ketose, så forbrenner du gammelt fett og det inneholder som regel litt miljøgifter... Behold heller fettet og miljøgiftene til babyen er ute og ferdig med å amme.
nellie sa for siden:
Det har kanskje noe med vekst å gjøre? At veksten kan bli litt forstyrret når det ikke er karbohydrater der. Merker godt at snuppa må ha karbohydrater i kosten for å legge skikkelig på seg.. Ikke masse, men endel.
Supera sa for siden:
Tanken er slik jeg har forstått at kroppen skal få slippe å produsere det ekstra sukkeret til fosteret i tillegg til alt det andre den må gjøre.
nellie sa for siden:
Den har gjerne nok å gjøre når den er gravid..
Supera sa for siden:
Jepp, akkurat det jeg mente. Men om den teorien er rett eller ei, aner jeg ikke.
Millsi sa for siden:
Tuusen takk for svar alle!
Nicpins sa for siden:
Mange her inne som har hatt store problemer med å bli gravide, men som vips! får en bolle i ovnen når de går over på ketogent kosthold :D Det er jo et kosthold som stabiliserer kroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.