kaffekari sa for siden:
Jeg har aldri regnet meg som allergisk,har kun fått litt utslett hvis jeg har hatt inntak av citrus over flere dager. Men etter at jeg startet med ketolysekuren i februar har jeg nesten ukentlig utslett og kløe, og blir småsprø av å ikke vite hva som er årsaken til reaksjonene.Dro til fastlegen i fjor vår,fikk kun tatt blodprøve, det var visstnok ingen tegn til allergier...
Lurer på om allegi/intoleranse kan være grunnen til at vekta ikke vil ned noe særlig? Hvis jeg ofte spiser noe jeg reagere på uten å vite det?
Noen tips? Hittil har jeg selv funnet ut at jeg reagere raskt på citrus, torsk, valnøtter, kokos, og mistenker sesamfrø, bringebær, soya mm. har ikke vært fristet til å teste ut reker og avokado ordentlig,spiste det ofte i starten da jeg hadde utslett. Eller kanskje jeg ikke tåler f.eks egg? det spiser jeg nesten daglig nå, jeg vet fra før at jeg får råtten smak av kokt egg,så jeg bruker det i omeletter osv uten å merke noe. er det vanlig å plutselig bli overfølsom for mat ved omleggimg av kosten?