Har sett flere her skriver at egg har bortimot 1 kh pr stk. Var på butikken i sta og da fant jeg firstpriceegg som har 0,3 KH pr 100 gram. Eggene er mellom 52 og 62 gram pr stk. Altså rundt 0,15 kh pr egg.
Bare ett tips om du spiser MAANGE egg, så sparer du inn en del på disse:)
Vel, jeg kan opplyse om at pakken med First Price 18 egg er de samme som Prior L/M, som i følge Prior har <0.1 gram karbohydrater.
Hvis du ser på strekkoden så ser man at det er en Prior strekkode. Samme gjelder forøvrig de frosne kyllingbrystene til First Price, som er en fryst versjon av Priors ferske kyllingbryst.
(Jeg tar dog høyde for at dette har endret seg den siste tiden da det er over ett år siden jeg så på dette sist.)
Næringsverdien i egg o.l tror jeg varierer fra sommer til vinter, siden hønene spiser forskjellige ting i løpet av året. Dette påvirker næringsverdien til egget. Ellers har det kanskje kommet nye krav til foring. Merkelig:confused:
Spiser firstprice egg jeg :D Syntes det var snodig ja at noen telte ett egg som en karbo her inne, men nå skjønner jeg jo at det varierer ganske fra egg til egg!
merklige greier:confused:
spiser også fp egg. og det blir maaange i løpet av en uke så får meg lønner det seg og kjøpe de
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.