< Tilbake til oversikten

Hei, er det noen som vet hvorfor jeg fryser sånn når jeg drikker mye vann?

mio87 sa for siden:

heihei
Jeg er 144 kg, var 147 på søndag og begynte på ketolyse på mandag. Jeg har kronisk migrene og hodepine og vil teste om dette kan hjelpe meg med dette,også har jeg vært kronisk trett og sliten,+ hatt problemer med magen siden mars. altså er det mye som gjør at jeg vil prøve dette.

på mandag da jeg begynte gikk jeg rett inn i et migreneanfall,noe jeg regnte med,og har lest masse om her inne,så jeg skal ikke begynne og spørre om det,supert forum dette! Men, når jeg drikker mine rikelige mengder med vann(jeg drikker massemasse,prøver og drikke over 3 liter om jeg klarer,vet at det er viktig nå) så fryser jeg sååå intenst.

Jeg har forberedt meg masse,lest boka,har alle mineraler og bakemikser og matvarer og ja, har lest meg opp på forumet, men akkuratt dette med at NÅR jeg drikker vannet-fryser jeg helt villt. det har aldri skjedd før. og etterpå og da.

selvfølgelig er jeg også trett,sliten,uvel,kvalm og sliter med og få kroppen med meg på noe som helst, spesielt slitsomt i jobben min på sykehjem. Lurer på om jeg svettet ut alt jeg drakk idag, for jeg måtte nesten ikke på do. tror dere i tillegg det er veldig bra og hjelper veldig på kuren at jeg har en super aktiv jobb? jeg springer som en gal hele dagen og svetter (eh.. ja bigtime) hele tiden.. det håper jeg hjelper.. også dette tunge hodet da.. håper det gir seg. jeg skal klare dette:)

dere her inne er så kloke:) jeg tror jeg skal klare dette pga dere:)

Megvel sa for siden:

Merkelige greier. Regner med at du ikke bøtter halvannen liter isvann på styrten...

Men du har mye å gå på og om du går inn i ketosen så blir du vanligvis veldig varm. Med rett kost er du iallefall der inne innen tre dager. I de første dagene er man ikke i toppform, men dag fem-seks er ofte da man går igjennom lysmuren og "skjønner" dette. Husk, 20 Kh i de første dagene om man har spist mye karbo før, ellers så får kroppen helt hetta.

Hvis du ikke driver og får influensa da... :rolleyes::eek:

mio87 sa for siden:

nei jeg fryser og fryser. Holder meg til 15 karbo per dag i introen, fortsatt iskald :(

KarMa40 sa for siden:

Jeg drikker faktisk lunkent vann med vilje, akkurat som om jeg ikke klarer å drikke kaldt vann, halsen lukker seg liksom.

LanoGakkGakk sa for siden:

Jeg fryser ALLTID når jeg slanker meg, utenom når jeg gjør det på lavkarbo-måten. Spiser du nok?

mio87 sa for siden:

jeg er jo nybegynner på dette så det kan godt være at jeg ikke spiser nok. men jeg syns jo jeg spiser mye likevel. men jeg kan jo ta idag som eksempel da, selvom jeg pleier og spise mer grønt enn jeg har idag:
frokost 07.00 - omelett med purre,ost og skinke
lunsj 12.00 - cottage cheese med kaneldryss
(sen middag idag så mellommåltid litt taco fra igår, litt grønt,kjøttdeig og ost + litt rømme)
3 ketolysemuffins med krem

middag 22.00 kyllinggryte med hakkede tomater,creme fraiche,krydder,og litt diverse

ikke en god dag og bruke som eksempel, men jeg bruker den likevel:)

jeg har heller ikke drukket nok vann idag, derfor fryser jeg ikke,som jeg pleier og gjøre.

9epoke sa for siden:

Jeg har nå ikke merket noe til at jeg har blitt så varm på Ketolysekuren, men så fryser jeg veldig lett sånn til vanlig. Synes du er flink som har klart å drykke så mye som 3 liter vann om dagen!
Det er ingen tvil om at en aktiv jobb vil hjelpe deg masse å gå fortere ned i vekt. Jeg tror alikevel at det vil være godt for deg å gå en halvimes tur hver dag, for det skal du kun gjøre for deg. Bruk tida til å puste dypt og nyte det at du gjør noe godt for deg.
Kanskje kan grunnen til at du har ikke gått så mye på do være at du nærmer deg mensen? Det er mange som samler på vesken da, og så blir man "drenert" under rosa perioden.
Og gratulerer med fremgangen så langt! Kjempemessig :)

marjusen sa for siden:

det er jo ganske vanlig å fryse når man går ned i vekt. hørt om noen som føler seg varme på ketolysekuren, men det har ikke jeg merka. som sagt er det vanlig å fryse når man går ned i vekt.

marjusen sa for siden:

dette er også ganske vanlig. når du kaster nedpå kaldt vann trekker spiserøret seg sammen som gjør at man føler det blir en stor klump i halsen.

mio87 sa for siden:

det er sikkert vanlig og fryse når man går ned, men jeg veier fortsatt 143 kg, har endel polstring enda for og si det sånn :P når jeg jobber svetter jeg nesten ihjel, men det har jeg alltid gjort. men denne overfrysingen ved vanndrikkingen har jeg aldri opplevd før.

mayor sa for siden:

Jeg har og fryst noe skikkelig spesielt de to første ukene og har bøtta ned på vann!

jvb sa for siden:

Det er vel også diskutert et annet sted på forumet at det ikke er noe poeng å tvinge i seg vann hvis du ikke er tørst. (Nå vet jeg ikke om trådstarter gjør det, da)

Drikk når du er tørst, eller i tvil om du er tørst eller sulten - så fryser du iallefall minst mulig :)

Og det med trøtt og sliten er kroppens reaksjon på manglende karbohydrater. Den har alltid brukt karbohydrater som energi og nå får den ingen. Fettet du har på kroppen er foreløpig ikke brukt (i noen stor grad) til energi - og derfor er du helt tom: cellene i kroppen din sulter. Det kan godt bli verre før det blir bedre - men det VIL BLI BRA sålenge du ikke skeier ut med karbohydrater.

Megvel sa for siden:

Trådstarter ser ikke ut til å spise mer enn 50% av kaloriene sine som fett? Bæl på med masse olje, fettrender og smør! Så får du fabrikken tent opp!

mio87 sa for siden:

jeg føler selv at jeg spiser endel fett og smør osv, men jeg kan jo alltids få i meg mer.. jeg går faktisk endel sulten, og forstår egentlig ikke helt dette med at vi skal spise når vi er sultne, da går vi jo over karbogrensen:) eller er det bare jeg som er grønn.. uansett, her sitter jeg med vannflaska mi, og fryser idag igjen.. rare greier:P

Megvel sa for siden:

Kjør på med fett i kosten så blir du ikke sulten av dette!

Echo sa for siden:

Jepp, du er litt grønn:D:D. Masse mat du kan spise som er så å si uten karbohydrater og som innehar masse fett. Kyllingvinger, nakkekoteletter, oster, fet fisk, bacon og masse mer. Hele poenget er jo at du ikke skal gå rundt å være sulten. Jeg fryser ALLTID når jeg er sulten. Lag deg noen ostechips da vel, kjempe kjekt å ha på lur når man blir sulten, eller ikke har fått i seg nok fett under måltidet. Jeg kjører på med forskjellige typer urtesmør også for å få opp fett innholdet. Bare heller over maten. Cocosa (kokos fett) har jeg i kaffen, dersom jeg ligger litt lavt. Spiser forøvrig aldri Cottage Cheese uten masse fløte på:D

Bombus sa for siden:

Jeg har nettopp blitt klar over at jeg holder 2-3 grader lavere temperatur i stua i vinter enn jeg har gjort før i alle år. Dette er min første vinter med lavkarbo kosthold. Jeg har et bestemt inntrykk av at jeg generelt er litt varmere. Temperatursenkinga i stua har ikke noe med strømsparing å gjøre, altså:)

Det kreves mye energi til å varme opp alt dette vannet. Som andre her tror jeg trådstarter spiser for lite, spesielt fett.

ada-emilie sa for siden:

Siden du nettop har begynt tror jeg at omstillingsprosessen til fettforbrenning ikke er over ennå og at kroppen reagerer med å sette ned stoffskifte fordi den ikke har tilgang til den store karbohydratkilden den er vant til å få. I løpet av noen uker skjønner den at den kan skru opp forbrenningen igjen fordi den jo får fett. Angående kaldt vann. Selv drikker jeg oftest varm drikke samtidig for å få det lunka i magen.Det er minst belastende for kroppen at den får det lunkent på et vis. Noen drikker kokt vann uten noe i også. De fleste har det ganske jævlig i begynnelsen ved å gå rett over på streng lavkarbo. Just hang in there.

mio87 sa for siden:

Ikke meningen og mase altså, takker for alle svar, jeg greide ikke og finne noe konkret når jeg søkte rundt etter dette med vann og frysingen. dette andre har jeg lest en del om, at det kan ta en stund før kroppen skjønner hva greia er, så jeg får bare være tålmodig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.